ארה"ב מאמינה שהרוסים החלו להתאמן על מל"טים איראניים בשבועות האחרונים, וזוהי עדות לכך שרוסיה מתכוונת לרכוש את הכטב"מים הנ"ל. בכיר אמריקאי מסר לרשת CNN כי "בשבועות האחרונים, הרוסים ערכו אימונים באיראן, כחלק מההסכם להעברת כטב"מים מאיראן לרוסיה". בחודש שעבר, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב סירב להגיב בעניין הכטב"מים האיראניים. 

איראן ורוסיה מנסות לגבש חזית מול הסנקציות המערביות | ד"ר ענת הוכברג-מרום
רוסיה שיגרה לוויין איראני לחלל: "יוכל לרגל אחר מטרות בישראל"
בניגוד לנימוק הרשמי למפגש: "פסגת אסטנה" בטהרן הפכה ליריד נשק וכלכלה

כזכור, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, חשף כי איראן מתכוונת לחמש את רוסיה ולספק לה מאות כלי טיס בלתי מאוישים עבור המלחמה באוקראינה. בהצהרה לתקשורת שמסר היועץ, הוא אמר כי בידי האמריקאים יש מידע שאיראן מתכוונת לאמן את הרוסים בשימוש בכלים שתספק.

בנוסף, סוכנות החלל הרוסית שיגרה אמש לוויין תצפית איראני בשם "ח'יאם" באמצעות רקטת סויוז מבסיס החלל בבייקונור בקזחסטן. הלוויין יהיה תחילה באחריות רוסית ואמור לסייע באיסוף מידע בלחימה באוקראינה, אולם בהמשך הוא אמור לשמש כלי ריגול חשוב בידי איראן מול ישראל, ולפי מומחים מערביים שצוטטו ב"וושינגטון פוסט", ישפר את יכולתה לרגל אחר מטרות צבאיות בכל המזרח התיכון ולבנות "בנק מטרות".

ייצוא הנשק נובע ממניעים כלכליים וביטחוניים ארוכי טווח ומהווה חלק מהברית האסטרטגית בין איראן לרוסיה, הפועלת לבלימת ההגמוניה האמריקאית באזור.