העיתונאי אורן נהרי שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב ב-103FM על הצרות המשפטיות של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, לאחר שה-FBI פשטו על אחוזתו בפלורידה מוקדם יותר השבוע, והעריך כיצד הדבר ישפיע על מעמדו של טראמפ במפלגה הרפובליקנית: "יכול להיות שזה דווקא יחזק אותו, המפלגה הרפובליקנית היא היום מפלגת טראמפ", אמר נהרי. 

"בעצם הרגע הזה שבו אנו מדברים, טראמפ אמור להיות בדרכו לניו יורק למשפט אחר. הוא בדרכו להיחקר או לתת עדות בענייניו המשפטיים בניו יורק, שהם אגב הרבה יותר מטרידים כי על זה הוא ואולי גם ילדיו עלולים ללכת לכלא בחקירה של ארגון טראמפ, אותן שלל חברות העומדות בשליטתו, בהנהלתו, בנושאים שונים ומשונים, בנושאים כספיים, אבל מאוד יכול להיות שצרותיו המשפטיות של המנהיג הנערץ על אנשיו בוודאי, רק יועילו לו מבחינה פוליטית, מבחינת זה שהמערכת רודפת אותו.

"עכשיו על מה אנחנו מדברים? ה־FBI - הנמצא בשליטת משרד המשפטים, כלומר הוא חלק ממשרד המשפטים, ובראש משרד המשפטים עומד מריק גרלנד, אותו אדם שאובמה רצה למנות לשופט עליון והרפובליקנים לא נתנו לו בטענה שמדובר בשנת בחירות - שולח את הסוכנים הפדרלים לפשוט על אחוזתו של דונלד טראמפ, כי טראמפ כשהוא פרש מהנשיאות לקח איתו הרבה מאוד מסמכים מסווגים בניגוד לחוק. יכול להיות שיש שם גם מסמכים שקשורים ב־6 בינואר, אבל ה־FBI עורך את הפשיטה, מחרים את המסמכים, מדובר בדברים סודיים ביותר שאמורים להיות בחזקת השלטון.

"אגב, נזכיר שכדי לפשוט על כל בית, בוודאי בית של נשיא לשעבר, הם היו צריכים לשכנע שופט פדרלי שיחתום על הצו, כלומר שיש סכנה שהמסמכים האלה לא יחזרו או יושמדו. אגב, הבית הלבן לא ידע על כך או לפחות כך הם אומרים. אני אישית מאמין שהם באמת לא ידעו על כך, כי אם הם היו יודעים על כך, הם לא היו עושים את זה מבחינה פוליטית, כי ברור להם לגמרי שהדבר הזה הוא טוב לרפובליקנים בבחירות האמצע שיתנהלו בעוד 4 חודשים, כי זה מחזק את הנרטיב של הנרדף, של הדיפ סטייט הרודפת את הימין".

כשנשאל אם לרפובליקנים נמאס מטראמפ השיב נהרי: "התשובה היא לא. חלק מהם אולי כן, אבל החלק הזה הוא מיעוט. המפלגה הרפובליקנית היא היום מפלגת טראמפ. אותם 10 חברי קונגרס שהצביעו בעד הדחתו, 9 מהם סולקו מהמפלגה. כל אלה שיצאו נגדו, גם כאלה שאמרו שהוא התנהג לא בסדר, כולל אגב באירועי 6 בינואר, אף אחד בהנהגת המפלגה לא בא ואומר היום שלטראמפ אסור לרוץ שוב.

"ברור לחלוטין שאם הוא יחליט להתמודד בפריימריז הרפובליקנים לפחות - הוא ינצח, לא יתמודדו מולו. אם הוא לא יתמודד, אז יש לו ממשיכים, שאגב אף אחד מהם לא בא ואומר, 'ביידן נבחר כחוק, עזבו אותנו, בואו נתקדם'. כולם מדברים על 'הונאת הבחירות הגדולה' כי ברור להם שבלי זה, הם יסולקו מהמפלגה".

כלומר, כרגע מחכים בעצם לתוצאות החקירה של ה־FBI, כי יכול להיות שעל פי חוק הוא לא יוכל לרוץ.
"נכון, ואז זה עוד יותר יחזק אותו. קודם כל אני לא מאמין שזה יקרה, כי זה דבר שהוא באמת היתלות בסעיף די טכני כדי למנוע מהפוליטיקאי כנראה הפופולרי ביותר בארה"ב לרוץ בתואנה די מפוקפקת. יכול להיות שישתמשו בזה אבל זה יהיה מאוד מאוד מאוד בעייתי ויביא לתוצאות מאוד מאוד משמעותיות, וכמו במקומות אחרים באים ואומרים, 'ברגע שנחזור לשלטון נעמיד את כל משרד המשפטים לדין'".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm