משרד המשפטים האמריקאי הודיע היום (רביעי) כי שחרם פורסאפי, תושב טהרן, וחבר משמרות המהפכה של איראן הואשם במזימה להתנקש בחייו של ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי לשעבר בממשל טראמפ. על פי הדיווח, הוא הציע כ-300 אלף דולר למתנקש הפוטנציאלי. זאת, כדי לנקום בחיסולו של מפקד כוח קוס לשעבר, קאסם סולימאני, שחוסל על ידי הצבא האמריקאי.

על פי הדידווח, ב-22 באוקטובר, 2021, פורסאפי ביקש מתושב ארה"ב שפגש בעבר באינטרנט, לצלם את בולטון, בטענה שהתמונות נועדו לספר שאותו כתב. התושב האמריקאי אמר כי הוא מכיר אדם אחר שיכול לצלם את בולטון תמורת כ-10 אלף דולר. ב-9 בנובמבר, חבר משמרות המהפכה יצר קשר עם אותו אדם באפליקציית הודעות מוצפנת, ופנה אליו פעם נוסף להמשך ההתקשרות ביניהם. על פי מסמכים של משרד המשפטים האמריקאי, הוא הציע לאותו אדם כ-250 אלף דולר כדי לשכור מישהו שיתנקש בחייו של בולטון, ומאוחר יותר, הסכום הגיע ל-300 אלף דולר.

דונלד טראמפ, ג'ון בולטון (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ, ג'ון בולטון (צילום: רויטרס)

במקביל, פורסאפי הורה למקורב לפתוח חשבון מטבע קריפטוגרפי כדי להקל על התשלום. המקורב עדכן את פורסאפי שמצא מישהו שיבצע את ההתנקשות עבורו, והודיע לו כי אדם אחר ממקסיקו, שמקיים קשרים עם הקרטל, יוכל לבצע את המשימה. לאחר מכן, המקורב הודיע לפורסאפי כי הוא נוסע מטקסס לבירה וושינגטון, ושלח לו כשתי תמונות ממשרדו של בולטון. בהמשך, פורסאפי אמר למקורב שזה לא משנה "איך יבוצע הרצח", אלא שאנשי משמרות המהפכה יצטרפו לאשר את מותו של בולטון.

כמו כן, חבר משמרות המהפכה המליץ למקורב, כי אם ישתמש ב"נשק קטן", הם יצטרכו להתקרב בצורה מסוכנת לבולטון, ואם השימוש יהיה ב"נשק גדול", יהיה אפשר להתנקש בו מרחוק. בחודש ינואר, אמר פורספי למקורב שהוא "נתון ללחץ של משמרות המהפכה", להשלים את החיסול, והביע צער על כך שזה לא יתרחש ביום השנה לחיסולו של קאסם סולימאני, וכי העבודה תלקח מידיו.

כמה ימים לאחר שהחלה ההתקשרות, המקורב ביקש מפורסאפי עזרה באיתורו של בולטון, וחבר משמרות המהפכה סיפק להם את כתובת העבודה שלו בוושינגטון. ב-25 בנובמבר, 2021, פורסאפי צילם תמונת מסך אשר מציגה מבט על משרדו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר. במהלך ההתקשרות, פורסאפי אמר כי יש לו עבודה נוספת, שעבורה ישולמו כמיליון דולר, וכי המעקב אחר היעד צריך להתבצע באמצעות מידע אמיתי ולא בעזרת אתר המפות של גוגל.

בתוך כך, עדיין לא ידועים הפרטים אודות סיכול הפעולה, עם זאת, בינואר 2022, דיווח עיתון פורבס כי השירות החשאי החלו לנטר באופן עקבי אחר ביתו של בולטון. בחודש מרץ האחרון, דיווח האתר Washington Examiner כי לפחות שני איראנים, המשתייכים לכוח קודס, תכננסו להתנקש בחייו של בולטון, תוך ציטוט פקידים במשרד המשפטים. כמו כן, בארה"ב לא מאמינים שהאשמות נגד חברי משמרות המהפכה ישפיעו על שיחות המשא ומתן עם איראן בנושא הגרעין.