כמעט 3 שנים לאחר תחילת מגיפת הקורונה: נגיף חדש המכונה "Langya henipavirus" התגלה לאחרונה במזרח סין. על פי הידוע, הנגיף מופץ באמצעות יונקים דוגמת חפרפרות, בעיקר בבת גידול שונים. 35 אנשים אובחנו כחולים בנגיף, והם סובלים מתסמינים של קדחת. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>  

ארגון הבריאות העולמי: "מודאגים מהתפרצות הקורונה בצפון קוריאה וקוראים לשיתוף פעולה" (צילום: רויטרס)

הקורונה עדיין כאן: תנועת אומ"ץ קוראת למשרד הבריאות לבחון מחדש את הצורך בעטיית מסכות בחללים סגורים
הקורונה עדיין כאן: מומחי בריאות בעולם מזהירים מפני "גרסה חמקנית" של הנגיף  

עד כה לא נרשמו מקרי מוות בעקבותיו, אך מומחים שונים מבקשים לשים לב באמצעותו לקלות שבה נגיפים שונים יכולים לעבור מחיות לבני האדם, עם תזכורת כמובן למגיפת הקורונה. "אנחנו מזלזלים מאוד במספר המקרים האלה בעולם, אך הנגיף הזה הוא רק קצה הקרחון", התייחס מומחה לווירוסים מאוניברסיטה בהונג קונג.

המחקר המדעי הראשון שנערך על הנגיף, פורסם בשבוע שעבר וזכה לתשומת לב רמה בקרב הציבור. עם זאת, החוקרים טוענים כי נכון לעכשיו לא נמצאו ראיות לכך שהנגיף מתפשט בין בני אדם, אלא רק דרך חיות.

לינפה וואנג, שהייתה חלק מצוות המחקר בנושא, אמרה כי למרות שלא סביר שהנגיף החדש יתפתח למגיפה, הוא מדגים כי מקרי הדבקה של בני אדם על ידי חיות, מתרחשים בתדירות גדולה בהרבה ממש שידוע. היא הוסיפה כי על מנת להפחית את הסיכוי שהנגיף יוביל למשבר בריאותי עולמי נוסף, "זה הכרחי לחלוטין לבצע מעקב פעיל אחריו, בצורה שקופה ובשיתוף פעולה בינלאומי".