ה-FBI הודיע אמש כי באחוזתו של נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, נמצאו 11 מסמכים שהוגדרו כ"סודיים ביותר", כך דווח ברויטרס. זאת, לאחר שמוקדם יותר אתמול נמצאו במעונו מסמכים מסווגים הקשורים לנשק גרעיני. טראמפ אמר בתגובה כי "נושא הנשק הגרעיני הוא מתיחה".

דיווח: ה-FBI חיפש מסמכים הקשורים לכלי נשק גרעיניים בביתו של טראמפ

"אפילו פרצו לכספת": סוכני FBI פשטו על בית הנופש של טראמפ בפלורידה | צפו

על פי הדיווח בוושינגטון פוסט, הממצא החריג של מסמכים הקשורים בנשק גרעיני הדגישו את הדאגה בקרב פקידי ממשל לגבי סוגי המידע שלדעתם ניתן לאתר ב'מאר-א-לאגו' שעלול ליפול לידיים הלא נכונות. "חומר לגבי נשק גרעיני הוא רגיש במיוחד ובדרך כלל מוגבל למספר קטן של פקידי ממשל. פרסום פרטים על נשק גרעיני יכול לספק מפת דרכים מודיעינית ליריבים המבקשים לבנות דרכים להתמודד עם המערכות הללו".

בית הנופש של טראמפ בפלורידה (צילום: REUTERS/Marco Bello)
בית הנופש של טראמפ בפלורידה (צילום: REUTERS/Marco Bello)

נציג משרד המשפטים בארה"ב טען כי "ככל הנראה טראמפ הפר את חוק הריגול, משמע חוק האוסר על החזקה או העברה של מידע לאומי". עוד עולה מצו החיפוש כי נשיא ארה"ב לשעבר נחשד בהשמדת מסמכים פדרליים ושיבוש הליכי חקירה.

במהלך הפשיטה לקחו סוכני ה-FBI כ-20 קופסאות של פריטים, קלסרים של תמונות, פתק בכתב יד והענקת החנינה המבצעת לבעל בריתו של מר טראמפ רוג'ר סטון. הרשעה בהפרת חוק הריגול עשויה להוביל לענישה חמורה, שיכולה להגיע לעשר שנות מאסר בכלא פדרלי ואיסור על כהונה בתפקידי ממשל בארה"ב.

כזכור, משרד המשפטים האמריקאי מעורב בשתי חקירות פעילות הקשורות לטראמפ, האחת בנוגע למהומות הקפיטול והשנייה בנוגע לטיפול לקוי במסמכים מסווגים. בחיפושים שנערכו בביתו של הנשיא לשעבר, אנשי אכיפת החוק התמקדו בעיקר באזור המועדון בו נמצאים משרדיו ומגוריו האישיים.