הסופר סלמאן רושדי, שספרו עורר את זעמה של הקהילה המוסלמית, נדקר אתמול בניו יורק בזמן הרצאה שהעביר במכון צ'טאקוואה במערב מדינת ניו יורק, כך מסרה המשטרה המקומית. הבוקר (שבת), שעות לאחר מכן, עדכן סוכנו כי הוא מונשם, וסובל מפגיעות חמורות בגופו. 

"החדשות לא טובות", אמר הסוכן אנדרו ווילי לעיתון הניו יורק טיימס, "סביר להניח שסלמאן יאבד עין אחד, העצבים בזרועו ניזקו וכך גם הכבד שלו".

החשוד במעשה הוא האדי מאטר, בן 24 מניו ג'רזי, כך הודיעה המשטרה בשישי בערב. לצד זאת, על פי המשטרה שעובדת בשיתוף עם ה-FBI טרם ברור המניע לתקיפה אך על פי ההערכה החשוד פעל לבדו. כמו כן, לפי גורמי אכיפת החוק מאטר הוא תומך המשטר האיראני.

מפרטי האירוע עולה כי החשוד קפץ לבמה ודקר את הסופר פעם אחת בצוואר ולפחות פעם אחת בבטן, מספר אנשים שהיו במקום נטרלו את התוקף והשכיבו אותו על הקרקע עד להגעת המשטרה למקום.

כאמור, הסופר בן ה-75 עורר את זעמם של מוסלמים רבים לאחר שכתב את ספרו "פסוקי השטן" מ-1988, בו העליב כביכול את הנביא מוחמד והקוראן. בעקבות כך קיבל מאז רושדי איומים על חייו. פקיסטן אסרה על מכירת ספריו במדינה, ובאיראן כבר נגזר עליו גזר דין מוות אם יגיע למדינה.