בצל הלחימה באוקראינה: "כל תפיסה אפשרית של נכסים רוסיים על ידי ארצות הברית תוביל להריסה מוחלטת של היחסים בין מוסקבה לוושינגטון", כך טען היום (שבת) בכיר במשרד החוץ הרוסי לפי סוכנות הידיעות TASS. 

"מוסר כפול וזלזול בחיי פלסטינים": רוסיה נגד רה"מ לפיד

ישראל פנתה לרוסיה: אל תתערבי בבחירות בנובמבר | בן כספית חושף

"אנחנו מזהירים את האמריקאים מההשלכות המזיקות של פעולות כאלו שיפגעו לצמיתות ביחסים הדיפלומטים", אמר אלכסנדר דרצ'ייב והוסיף כי זה נוגד את האינטרסים של שתי המדינות. עם זאת, לא הובהר לאילו נכסים הוא התייחס. דרצ'ייב הוסיף גם כי ההשפעה של ארה"ב על אוקראינה גדלה עד כדי כך ש"אמריקאים הופכים יותר ויותר לצד ישיר בסכסוך".

השבוע, בכיר אמריקאי מסר ל-CNN כי ארה"ב מאמינה שהרוסים החלו להתאמן על מל"טים איראניים בשבועות האחרונים, וזוהי עדות לכך שרוסיה מתכוונת לרכוש את הכטב"מים הנ"ל. "בשבועות האחרונים, הרוסים ערכו אימונים באיראן, כחלק מההסכם להעברת כטב"מים מאיראן לרוסיה", אמר. בחודש שעבר, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב סירב להגיב בעניין הכטב"מים האיראניים. 

כזכור, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, חשף כי איראן מתכוונת לחמש את רוסיה ולספק לה מאות כלי טיס בלתי מאוישים עבור המלחמה באוקראינה. בהצהרה לתקשורת שמסר היועץ, הוא אמר כי בידי האמריקאים יש מידע שאיראן מתכוונת לאמן את הרוסים בשימוש בכלים שתספק.