בעוד בניו יורק מוסיפים להילחם על חייו של הסופר סלמאן רושדי שנדקר אמש, באיראן נשמעות קריאות שמברכות את התוקף הלבנוני, בעוד בחיזבאללה מתנערים מקשר ואחריות למקרה. התביעה בניו-יורק הודיעה כי האדי מטר, שתקף את הסופר סלמאן רושדי, יואשם בניסיון רצח מדרגה שניה.

גורם בכיר בארגון חיזבאללה הלבנוני אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי הארגון אינו יודע דבר על פרשת התקפתו של הסופר. "אנחנו לא יודעים כלום על הנושא הזה, אז לא נגיב", אמר הדובר.

כאמור, החשוד במעשה הוא האדי מאטר, בן 24 מניו ג'רזי, ממוצא לבנוני, ויואשם בנסיון רצח מדרגה שנייה. עם זאת, על פי המשטרה, שעובדת בשיתוף עם ה-FBI, טרם ברור המניע לתקיפה אך על פי ההערכה החשוד פעל לבדו. 

ראש עיריית יארון שבדרום לבנון, עלי טהפה, אמר כי "הוריו של מאטר היגרה לארצות הברית מהעיירה יארון, והוא נולד בארה"ב". כשנשאל אם החשוד או הוריו קשורים או תומכים בחיזבאללה, אמר טהפה כי "אין לו מידע כלל" על דעותיהם הפוליטיות של ההורים או מאטר, מפני שהם גרים בחו"ל.

מספר עיתונים באיראן משבחים את התוקף של סלמאן רושדי. הם פרסמו היום (שבת) שבחים על האדם שתקף ופצע קשה את הסופר, שהרומן שלו "פסוקי השטן" גרר איומי מוות מאיראן מאז 1989. עם זאת, איראון עוד לא הגיבה רשמית לתקיפה.

בעיתון איראני, בו העורך הראשי מונה על ידי המנהיג העליון של המדינה, עלי חמינאי, נכתב: "אלפי 'בראבו' לאדם האמיץ והצייתן שתקף את סלמאן רושדי הכופר והמרושע בניו יורק", "יש לנשק את ידו של האיש שקרע את צוואר אויבו של אלוהים".