הפשיטה על אחוזתו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ ממשיכה להסעיר את ארה"ב, כאשר היום (שבת) דיווח עיתון "הוושינגטון פוסט" כי במפלגה הרפובליקנית טרם החליטו אם לגבות את הנשיא לשעבר, או לצאת נגדו, לאחר שנחשף כי בפשיטה על "מאר א-לאגו" התגלו מסמכים בעלי סיווג ביטחוני גבוה במיוחד.

שגריר ישראל בארה"ב לשעבר מסביר: מה משמעות פשיטת ה-FBI על האחוזה של טראמפ?

דיווח: ה-FBI חיפש מסמכים הקשורים לכלי נשק גרעיניים בביתו של טראמפ

באופן פומבי, חברים רפובליקנים בוועדת המודיעין של הסנאט הודיעו כי הם "נשארים תומכים של כוחות אכיפת החוק" והדגישו כי אין ברצונם לפגוע ב-FBI. הדברים נאמרו על ידם יממה לאחר אירוע ירי על משרדי ה-FBI בסינסינטי. עם זאת, הם מסרו כי עדיין נותרו שאלות רבות באשר החלטת התובע הכללי להורות על חיפוש באחוזת טראמפ.

למרות ההודעה המפויסת יחסית, חלק מן הרפובליקנים עומדים לצד טראמפ. כך למשל הנציגה מרג'ורי טיילור גרין מג'ורג'יה, אשר החלה לחבוש באופן פומבי כובע עליו הודפס "להפסיק את מימון ה-FBI".  

גרין אף צייצה כי "התרעתי רבות על מלחמת האזרחים הפנימית בתוך המפלגה. אמריקה זקוקה לרפובליקנים חסרי פחד, יעילים שיוכלו לשים את אמריקה במקום הראשון. הפשיטה הרודנית של ה-FBI מאחדת את המפלגה, בינואר אנחנו נתמודד עם האויב מבפנים".

גרלנד אף אמרה לעיתונאים בארה"ב כי בכוונתה לצעוד לתוך הקפיטול ולהגיש בקשה חתומה להדחת התובע הכללי, אותו היא האשימה ברדיפה פוליטית של טראמפ: "כל מטרתו היא למנוע מהנשיא לשעבר לכהן פעם נוספת".

רפובליקני נוסף, פול גוסר המייצג את אריזונה, כתב בטוויטר לאחר הפשיטה: "עלינו להשמיד את ה-FBI". יום לאחר מכן הוא כבר נשמע מפויס יותר כשאמר כי "אנו תומכים בגברים ובנשים שבמדים".

ג'ים ג'ורדן, אחד מתומכיו הבולטים של טראמפ טען כי הנשיא וידא שהמסמכים לא נשארו חסויים כשעזב את הבית הלבן: "הוא היה בעמדה בה הוא מחליט מה נשאר מסווג. כולם יודעים שהאירוע הזה מגוחך".

נציג נוסף של הרפובליקנים, טים ריאן, הצטרף לקריאות להפסיק לממן את ה-FBI: "הצד השני, הדמוקרטים, רוצים לממן את הארגון. אנחנו רוצים לממן את עתיד ילדינו".