ניסיון הרצח של הסופר סלמאן רושדי ממשיך להסעיר את העולם והערב (שבת) גינה את האירוע נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן באופן רשמי. בהודעתו טען ביידן כי "כשאנו עומדים בסולידריות עמו, אנו מאשרים מחדש את המחויבות לערכים האמריקאים".

"ג'יל ואני היינו המומים ועצובים כששמענו על המתקפה המרושעת בניו-יורק", פתח הנשיא את דבריו והוסיף כי "יחד עם כל ארה"ב ואנשי העולם, אנו מתפללים להחלמתו ובריאותו. אני אסיר תודה לאנשים שהגיבו מיד והעניקו סיוע לרושדי והכניעו את התוקף".

"סלמאן, בתבונתו לגבי האנושות, עם חוש הסיפור שלו, עם סירובו לפחד או לשתוק, מציג לנו אידיאלים חיוניים, אוניברסליים של אמת, אומץ וכושר התאוששות. הוא מייצג את היכולת לחלוק רעיונות ללא חשש, אלו הן אבני הבניין של כל חברה חופשית ופתוחה. היום, אנו מאשרים מחדש את המחויבות שלנו לאותם הערכים האמריקאים, כשאנו עומדים בסולידריות עם רושדי ועם כל מי שפועל למען חופש הביטוי", סיכם ביידן.

גם ראש הממשלה הישראלי יאיר לפיד גינה את האירוע כשצייץ: "ההתקפה על סלמאן היא התקפה על החירויות והערכים שלנו. זו תוצאה של עשרות שנות הסתה שהוביל המשטר הקיצוני בטהרן. בשם עם ישראל נאחל לו החלמה מהירה ומלאה".