חדשות טובות למפלגה הרפובליקנית? נציגת בית הנבחרים של המפלגה הדמוקרטית, קרולין מלוני, שוחחה היום (ראשון) עם עיתון "הניו יורק טיימס" ואמרה שלא לציטוט, כי נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אינו יתמודד בבחירות לנשיאות בשנת 2024. זאת, לאחר שנציגת מדינת ניו יורק בבית הנבחרים, מאז שנת 1993, נשאלה בריאיון, האם הנשיא האמריקאי צריך להיבחר מחדש, וכך השיבה לשאלה.

בתוך כך, לאחר שביקשה שלא לצטט את התשובה, נשאלה שוב, האם הנשיא האמריקאי צריך לרוץ שוב, ואמרה כי "לא, אסור לו לרוץ שוב. אני לא מאמינה שהוא ירוץ שוב". לאחר מכן חזרה על דבריה, וצייצה בחשבון הטוויטר שלה כי "אני אתמוך לחלוטין בנשיא ביידן אם הוא יחליט להתמודד מחדש. ההנהגה של הנשיא מבטיחה השקעות היסטוריות בשירותי הבריאות, האקלים ובצדק הכלכלי ומוכיחים שוב, מדוע הוא המנהיג החזק והיעיל שאנחנו צריכים כעת".

בחירות בארה''ב בצל הקורונה (צילום: רויטרס)
בחירות בארה''ב בצל הקורונה (צילום: רויטרס)

מלוני נמצאת בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית ב-23 באוגוסט, על המשבצת של המחוז ה-12 בניו יורק, שם תתמודד מול ג'רולד נדלר, יו"ר ועדת המשפט של בית הנבחרים של ארצות הברית וסוראג' פאטל, עו"ד שהפסיד למלוני בבחירות בשנת 20202. 

כזכור, בחודש אפריל האחרון, דיווח עיתון "הגארדיאן" כי ביידן, הודיע לברק אובאמה, כי יתמודד שוב בבחירות לנשיאות בשנת 2024. מקור המעורה בפרטים סיפר כי הנשיא כבר הודיע כי הוא "רוצה לרוץ והוא בבירור מודיע על כך לכולם". עם זאת, לא ברור בדיוק מתי ביידן סיפר לאובאמה על ההחלטה.

כמו כן, ביידן תקף את טראמפ, שעלול להתמודד מולו בבחירות לנשיאות בשנת 2014, במידה ויתמודד, ואמר כי "טראמפ מעריך כוח על פני עיקרון, כי הוא רואה את האינטרסים שלנו כחשובים יותר מאשר האינטרסים של ארצו", האשים ביידן בנאומו היום. "בגלל שהאגו שלו חשוב לו יותר מאשר הדמוקרטיה או החוקה שלנו. הוא לא יכול לקבל שהוא הפסיד, אפילו שזה מה ש-93 סנאטורים, התובע הכללי שלו, הסגן שלו, המושלים ופקידי הממשל בכל מדינת מפתח אמרו: הוא הפסיד. זה מה ש-81 מיליון תושבים עשו כשהם הצביעו עבור דרך חדשה קדימה".