לראשונה מאז הפשיטה של ה-FBI על ביתו: נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ התראיין היום (שני) לרשת פוקס ניוז, וטען כי הוא יעשה כל מה שהוא יכול "כדי לעזור למדינה". לדבריו, יש להרגיע את הרוחות משום שהעם האמריקאי "לא יעמוד בהונאה נוספת". 

בסביבת טראמפ חושדים: זה המקורב לנשיא לשעבר שהעביר את המודיעין שהוביל לפשיטה

"להשמיד את ה-FBI": במפלגה הרפובליקנית מתייצבים מאחורי דונלד טראמפ

עוד ציין טראמפ כי הוא ביקש מנציגיו לפנות למשרד המשפטים כדי להציע לעזור ברקע הזעם על הפשיטה של ה-FBI לביתו הפרטי בשבוע שעבר, שבה תפסו סוכנים רשומות מסווגות, כולל כמה שסומנו כסודיות ביותר. 

"המדינה נמצאת במצב מאוד מסוכן. יש כעס אדיר, כמו שמעולם לא ראיתי בעבר, על כל ההונאות, והחדשה הזו - שנים של הונאות וציד מכשפות, ועכשיו זה", אמר טראמפ. לטענתו, מעולם לא נעשה שימוש באכיפת החוק כדי לפרוץ לביתו של נשיא ארה"ב לשעבר, "ויש כעס אדיר במדינה - ברמה שטרם נראתה בעבר, מלבד בזמנים מסוכנים מאוד".

אנשי השירות החשאי מחוץ לאחוזה של טראמפ (צילום: REUTERS/Marco Bello)
אנשי השירות החשאי מחוץ לאחוזה של טראמפ (צילום: REUTERS/Marco Bello)

בית הנופש של טראמפ בפלורידה (צילום: REUTERS/Marco Bello)
בית הנופש של טראמפ בפלורידה (צילום: REUTERS/Marco Bello)

בהמשך, טען הנשיא לשעבר בפוקס ניוז כי הצוות שלו עדיין לא שמע ממשרד המשפטים לאחר שהציעו עזרה. "אני חושב שהם ירצו את אותו הדבר - מעולם לא ראיתי דבר כזה", אמר טראמפ. "זו תקופה מסוכנת מאוד למדינה שלנו".

לדבריו, סוכני ה-FBI פרצו לביתו ולקחו כל מה שרצו, "הם אמרו לצוות לכבות את המצלמה ואסרו עליהם להיכנס לחדרים. הם יכולים לקחת כל מה שהם רוצים, ולהכניס כל מה שהם רוצים". טראמפ המשיך והציע שה-FBI "יכול היה לשתול כל מה שרצו" במהלך הפשיטה.