במהלך מסיבת עיתונאים עם קנצלר גרמניה, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר כי אינו מתנצל על טבח הספורטאים היהודים במינכן, והוסיף: "ישראל ביצעה נגד הפלסטינים 50 שואות". אנטוניה ימין, כתבת ופרשנית בקבוצת המדיה הגרמנית 'בילד', שוחחה עם אריה אלדד ורון קופמן על מסיבת העיתונאים: "מה שקרה אחרי אותו משפט הזוי היה שהחדר כולו היה בהלם, שקט מוחלט".

לאחר הסערה אבו מאזן מבהיר: "לא הייתה כוונה להכחיש את ייחוד השואה"
קנצלר גרמניה תוקף את אבו מאזן: "נגעל מההתבטאויות שלו"

ימין התייחסה לאירוע במסגרתו אמר יו"ר הרשות הפלסטינית את דבריו: "אתמול אבו מאזן מגיע לביקור רשמי בברלין, פוגש את הקנצלר, וכמו כל פעם שמגיע מנהיג בינלאומי בגרמניה מתקיימת גם מסיבת עיתונאים בהשתתפות שני המנהיגים. ואז, אחד העיתונאים בקהל מבקש לשאול את אבו מאזן שאלה ושואל אותו אם אחרי 50 שנה מרצח הספורטאים במינכן, האם הוא מסוגל אולי להתנצל בשם העם הפלסטיני. התגובה של עבאס משאירה את כולם בחדר ללא מילים, הוא אומר שם שבמשך 50 שנה ישראל ביצעה לפחות 50 שואות בעם הפסלטיני. הוא מונה אותן, משתמש במונח "חמש שואות" על אדמת גרמניה בבמה פומבית".

מה שקורה אחרי אותו משפט הזוי", היא ממשיכה, "לא קורה שום דבר. החדר כולו בהלם, שקט מוחלט, העיתונאים לא אומרים שום דבר, הדוברים והקנצלר. אז הדובר של הקנצלר אומר 'בזה הסתיימה מסיבת העיתונאים'. הקנצלר לוחץ את ידו של האנטישמי ומכחיש השואה, מחמוד עבאס. הוא לא כותב אחר כך מיד משהו".

"'בילד' פונים כמובן מיד לקנצלר ולדובר שלו ושואלים אותו מה קורה כאן, הוא נותן הודעת גינוי ראשונה ל'בילד' בשעות הלילה אבל במשך שעות לא מגנה את הסיפור הזה. אני עליתי לשידור היום בבוקר ב'בילד' ודיברתי על זה, בשם כל עם ישראל. אנחנו מצפים שהקנצלר הגרמני ייקח אחריות ויגנה את הדברים האלה. לא הגיוני שהוא עומד שם בשקט, חסר תנועה, ללא מילים ואז עוד לוחץ את היד של עבאס. הפוליטיקאים הגרמנים וגם התקשורת כל פעם מבקשת מהאזרחים הפשוטים שאם הם רואים אנטישמיות ברחוב שיגידו משהו, אבל איך אפשר לצפות משהו מהאזרח הגרמני הפשוט? לקח לו כמה שעות להתעורר".

"מה עם סנקציות? נגיד, אבו מאזן לא יוזמן בתקופה הקרובה?", שאלו מגישי התוכנית. ימין ענתה: "אני לא חושבת שהם יצאו באיזושהי הודעה רשמית וגדולה, אני מניחה שמתנהלים דברים מאחורי הקלעים, שהדוברים מדברים עם הדוברים של אבו מאזן. להגיד שהוא לא יוזמן בקרוב? גם ככה הוא לא מוזמן כל שני וחמישי לגרמניה, זה קורה אחת לפעמים רחוקות".

היא סיפרה שמפני שהקנצלר פוגש כל מיני מנהיגים, גם אבו מאזן הוזמן לפגישה. "עברה כמעט שנה מהבחירות, באמצע הייתה, ועדיין יש מלחמה בין אוקראינה לרוסיה. שולץ ביקר בישראל. זה ממש לא הדבר הראשון שהוא עשה אבל כמובן שגם זה על הפרק וזה בסדר, אפשר להיפגש עם הפלסטינים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm