בדרך לתפנית במלחמה באירופה? מנחה הטלוויזיה הרוסי והאנליסט הפוליטי אלכסנדר סונובסקי, המקורב לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כתב היום (רביעי) בחשבון הטלגרם שלו כי "האיום של נאט"ו, הוא איום ממשי על קיומה של רוסיה, וזה עלול להוביל לשימוש בנשק גרעיני כתגובה מונעת". 

כמו כן, סונובסקי תקף בחריפות את מדינות המערב, לאחר ההצטרפות המסתמנת של שבדיה ופינלנד לברית נאט"ו, ולאחר שקראו להפסיק ולהנפיק ויזות תייר לרוסים, על רקע המשך הפלישה לאוקראינה. על פי הדיווחים, סונובסקי הציע כבר בעבר את הרעיון. "משמעות הדבר, היא עצם הכניסה למלחמה נגד רוסיה, כמו ניתוק הקשרים ואספקת הנשק. זו השתתפות ישירה במלחמה". 

מוקדם יותר, מנהיג התנועה האוקראינית הפרו רוסית, יורי קוט, הופיע לראשונה בערוץ הראשון של רוסיה, והאשים את קייב בסיכון הבטיחות הגרעינית בתחנת הכוח בזפוריז'יה. כמו כן, הוא קרא לפעולה נגד המערב ואמר: "כולם מבנים היטב שאוקראינה והמערב רוקחים מציאות בדיונית בתחנת הכוח הגרעינית, אנחנו מתמודדים עם המציאות. אם המפעל ייפגע ויתרחש אסון, שני טילים גרעיניים יפגעו ישר במקבלי ההחלטות שלכם, אחד בוושינגטון ואחד בלונדון, וזהו, אין יותר דיבורים".