האתר "איראן אינטרנשיונל", שמזוהה עם האופוזיציה בטהרן, חשף היום (שבת) כי גנרל ג'וואד גפארי, מפקד כוח קדס של משמרות המהפכה, הוא האחראי על הניסיונות להוציא לפועל פיגועים נגד גורמים ישראלים ויהודים בטורקיה בחודשים האחרונים.

גפארי, שהיה בכיר משמרות המהפכה לשעבר בסוריה, הועבר בשנה האחרונה מתפקידו בשל "הפרה חמורה של הריבונות הסורית", זאת בשל החשש כי מעורבותו שם הייתה כה גדולה, עד כדי סכנה של ממש למשטר אסד.

לאחר שחזר מסוריה, מונה גפארי לסגן ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה למבצעים מיוחדים, שם הוא תיזמן שורה של התקפות כושלות נגד אזרחים ישראלים, כך טען גורם איראני. 

גפארי היה המפקד השלישי של הכוחות האיראניים בסוריה מאז 2011, אז החלה איראן בהתערבות רחבת היקף במלחמת האזרחים בסוריה. הוא החל את דרכו כאחד המפקדים במפקדת הכוחות בדמשק ולאחר מכן מונה למפקד הכוחות בחאלב, שם הוא הוביל את הכוחות האיראנים ושליחי חיזבאללה עד שהודח לכאורה על ידי אסד.

כעת חשף אתר האופוזיציה האיראני כי גפארי, שזכה לכינוי "הקצב מחלב", עמד בראש המבצע האיראני לפגיעה בישראלים בטורקיה. לדברי בכיר לשעבר במשמרות המהפכה, גפארי עמד מאחורי המאמצים במשך תשעה חודשים.

עוד חשף אותו המקור, כי כישלונו עורר זעם נרחב בטהרן - שבסופו של דבר הוביל להזזה מהתפקיד של מפקדו לשעבר, חוסין טא'אב, ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה ב-13 השנים האחרונות.