לקראת חתימה? התקדמות משמעותית נרשמה בסוף השבוע האחרון בשיחות המשא ומתן בין המעצמות לאיראן בנושא הסכם הגרעין. ברק רביד ('וואלה') שוחח על כך ועל החשש הישראלי עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM. "הרבה מאוד גורמים בתוך ארה"ב מסתכלים על מה ישראל אומרת וכל אמירה ישראלית משפיעה על השיח הפוליטי הפנימי בארה"ב סביב ההסכם", אמר.

קורם עור וגידים? דיווח: כך אמורה להתבצע החזרה להסכם הגרעין עם איראן

"אין מקום בטוח לאויב הציוני": בכיר משמרות המהפכה באיראן במסר מאיים כלפי ישראל

לטענתו, ממשלת ארה"ב מנסה להרגיע את ישראל. "הנקודה בה התרחש שינוי היא לפני 12 יום, כאשר איראן הגישה את תשובתה לטיוטת ההסכם. באותה תשובה האיראנים הפסיקו להתייחס לכל מיני דרישות שהם העלו בעבר, ולטענת האמריקאים זזו לכיוון עמדתם".

"זה יצר מומנטום שפתאום נראה שההסכם נמצא בדרך, ישראל מאוד נלחצה ופירשה את זה כנכונות אמריקאית לוויתורים נוספים", הוסיף והסביר כי למרות שהאמריקאים ניסו להרגיע, בארץ הדגישו את חוסר שביעות רצונם: "ביום חמישי גורמים מדיניים בכירים בישראל החליטו להוציא את הוויכוח מעל פני השטח, עשו תדרוך לכתבים בו נאמר שלפיד העביר מסר לבית הלבן שהוא מאוד מודאג וקורא לארה"ב לעזוב את שולחן המו"מ מיד. הדבר הזה מאוד הפתיע את האמריקאים שעשו סבב שיחות הרגעה נוסף".

"אחד המסרים שעוברים מישראל לארה"ב הוא שמהלך של הסכם גרעין לפני הבחירות בנובמבר גם פה וגם שם עלול להיות מאוד מזיק לביידן וללפיד. לשכת ראש הממשלה מאוד מודאגים מזה כיוון שאם יש הסכם גרעין לפני הבחירות הדבר הזה מעניק הרבה מאוד תחמושת ליו"ר הליכוד נתניהו", ציין.

לדבריו, בימים האחרונים השיח עם האמריקאים היה טוב אבל התוכן נהיה יותר קשה, "יש חיכוך. השיחות במהלך השבוע בוושינגטון צפויות להיות מאתגרות וקשות, זאת אולי ההזדמנות האחרונה מבחינת ישראל להשפיע על העמדה האמריקאית בנושא הגרעין".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM