כדי לכבד ולתמוך בניצולי שואה, מוזיאונים ברחבי מדינת ניו-יורק שבארה"ב יחויבו לחשוף ולהציג אילו פריטי אומנות שברשותם נגנבו על ידי הנאצים בעת שלטונם בגרמניה. החקיקה החדשה, שנכנסת לתוקפה בימים אלו, היא כחלק מחבילת חוקים שנועדו לתמוך בניצולי השואה שעודם בחיים.

"למעלה מ-600 אלף יצירות נגנבו מיהודים במהלך תקופת מלחמת העולם השנייה. הן העשירו את קופת המשטר הנאצי תוך שחיסלו את התרבות היהודית", אמר ג'ק קליגר, מנכ"ל המוזיאון למורשת יהודית בניו-יורק, שאף הוסיף כי "במשך שנים רבים מהציורים הוצגו במוסדות, אך לעולם לא הכירו במקורם. החקיקה מתקנת זאת ומאפשרת למוסדות התרבות לכבד את מי שחייהם אבדו ורכושם האישי נגנב למטרות רווח".

נושא גניבת חפצי האומנות בידי הנאצים ממשיך לצוף בשנים האחרונות, כאשר חלק ממשפחות השורדים והקורבנות מנסים לתבוע בחזרה את הבעלות על מה שנגנב מהן. כך למשל, בית המשפט העליון בארה"ב דן השנה בתביעה של משפחה יהודית אשר חפץ אומנות שנגנב ממנה מצא את דרכו למוזיאון ציבורי בספרד. בנוסף, מספר מוזיאונים נקטו בצעדים לבחינת ההיסטוריה האפלה של חלק מהחפצים שלהם בשנים האחרונות.

בנוסף לדרישות החדשות למוזיאונים, החקיקה כוללת גם צעדים לשיפור לימודי השואה בבתי ספר בניו יורק ופרסום רשימה של מוסדות פיננסיים שמוותרים על עמלות עבור פיצויי השואה.