בצל ההתקדמות במו"מ: דובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעני, האשים היום (שני) את ארצות הברית ב"דחיינות" בשיחות להחייאת הסכם הגרעין מ-2015. כנעני אמר במסיבת עיתונאים כי טהרן רוצה הסכם בר קיימא שישמור על זכויותיה הלגיטימיות.

שלב קריטי בשיחות הגרעין עם איראן: "ההזדמנות האחרונה של ישראל להשפיע"

קורם עור וגידים? דיווח: כך אמורה להתבצע החזרה להסכם הגרעין עם איראן

עוד ציין כי "שום דבר לא סופי עד שהכל סוכם", אך הדגיש כי התקיימה התקדמות "טובה יחסית" במשא ומתן. לדבריו, "המערב צריך את הסכם הגרעין יותר מאיתנו".

בתוך כך, ישראל מנהלת מערכה דיפלומטית אינטנסיבית מול ארה"ב כדי לשכנע אותה שלא לחתום על הסכם הגרעין המחודש עם איראן בעתיד הקרוב, לפני הבחירות לכנסת, ואם אפשר - בכלל לא. מחר ייוועד בוושינגטון ראש המל"ל איל חולתא עם עמיתו ג'ייק סליבן וגורמים נוספים בנושא ההסכם המתגבש. בצד הישראלי צופים לפגישה "קשה" ומבהירים כי ההרגעות האמריקאיות "לא הרגיעו אותם".

במגעים אינטנסיביים שהיו בסוף השבוע הדגישו האמריקאים שוב כי בניגוד לדיווחים שונים בתקשורת כתוצאה מהדלפות מצד איראן על "ויתורים" אמריקאיים, אין ויתורים חדשים שהממשל של הנשיא ג'ו ביידן הסכים לעשות כחלק מטיוטת ההסכם החדשה של האיחוד האירופי. בכל מקרה, לפי האמריקאים, חתימה על הסכם גרעין "אינה צפויה בטווח הזמן המיידי".

גורם בכיר בממשל אמר כי "הנוסח הנוכחי של ההסכם והדרישות של איראן לא מזכירים את משמרות המהפכה. אם אנחנו קרובים להסכם - זו הסיבה". לדבריו, אף שחתימה על ההסכם "קרובה יותר משהייתה לפני שבועיים, התוצאה עדיין אינה ודאית, משום שעדיין נותרו פערים".