הממשל האמריקאי מצא למעלה מ-300 מסמכים מסווגים בידי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, כך דווח הבוקר (שלישי) בניו יורק טיימס. על פי הדיווח, לפחות מחצית מהמסמכים אותרו במהלך חיפוש ראשוני בחודש ינואר האחרון בלמאר-א-לאגו, בית הנופש של טראמפ, הממוקם בפאלם ביץ' שבפלורידה.

בסביבת טראמפ חושדים: זה המקורב לנשיא לשעבר שהעביר את המודיעין שהוביל לפשיטה

רימה את אנשי הבולשת? התצהיר שעלול לסבך את דונלד טראמפ

על פי הניו יורק טיימס, גילוי המקבץ הראשוני של חומרים מסווגים על ידי הסוכנות שהופקדה על תיעוד ושימור הרשומות ההיסטוריות הניע את פקידי טראמפ לוותר על מספר לא ידוע נוסף של חומרים לממשלה ביוני, וזירז את הפשיטה הפדרלית מוקדם יותר החודש, במהלכה נתפסו מסמכים נוספים על ידי ה-FBI. כאשר לפחות קופסה אחת של חומרים שאוחזרו סומנה עם רמת הסיווג הגבוהה ביותר של הממשל הפדרלי.

הדיווח אודות היקף מאגר סודות המדינה של טראמפ מגיעות שעות ספורות לאחר שהנשיא לשעבר הגיש תביעה במטרה למנוע ממשרד המשפטים "בדיקה נוספת של החומרים הללו". זאת, בטענה ש"שלמות המסמכים חשובה לא רק לטראמפ אלא גם למוסד הנשיאות". בהגשה, טראמפ גם מבקש למנות כלב שמירה פדרלי - מה שמכונה "מאסטר מיוחד" - שיפקח בהמשך על חקירת מאר-א-לאגו.

"הממשלה סירבה לספק לטראמפ כל סיבה לחיפוש הכללי חסר התקדים בביתו", נכתב בתביעה. "המסמכים שנתפסו במאר-א-לאגו ב-8 באוגוסט 2022, אצל הנשיא לשעבר נוצרו במהלך כהונתו. לפיכך, המסמכים הם 'חסכון לכאורה' עד שיוכח אחרת... רק הערכה של סוקר ניטרלי, מאסטר מיוחד, יכולה להבטיח את קדושת החומרים המיוחסים הללו".

פשיטת סוכני ה-FBI על בית הנופש של טראמפ. רויטרס

בפברואר, הארכיון הלאומי אישר שהחיפוש שערך בינואר חשף 15 קופסאות המכילות חומר שהוסר לכאורה מהבית הלבן תוך הפרה של חוק התיעוד הנשיאותי. מקור המקורב לנושא אמר ל"טיימס" כי קבוצת המסמכים הראשונית הזו מכילה גם מסמכים מה-CIA, ה-FBI והסוכנות לביטחון לאומי "המתפרשים על מגוון נושאים בעלי עניין בביטחון לאומי".

מקורות גם חשפו בעבר לתקשורת שטראמפ שמר חומרים רגישים הקשורים לנשק גרעיני במאר-א-לאגו - טענה שטראמפ דחה במהירות, טען כי מדובר ב"מתיחה", והכפיל את הטענות שהחקירה המתמשכת לגבי החזקתו בחומרים מסווגים היא בסך הכל ציד מכשפות מפלגתי שמתוזמר על ידי "דמוקרטים שמאל רדיקלים שרוצים נואשות שלא אתמודד לנשיאות ב-2024".