המלחמה על אדמת אירופה: רוסיה מתכננת לתקוף בקרוב תשתיות אזרחיות ומתקני ממשלה באוקראינה, כך חשף היום (שלישי) מידע מודיעיני של ארצות הברית. בהתראה שפרסמו האמריקאים, הזהירו כי מוסקבה מגבירה את מאמציה לפתוח בתקיפה בימים הקרובים. 

"זה מתקרב לנקודה מסוכנת מאוד": אירופה חוששת מאסון גרעיני באוקראינה

"אם אתם שומעים פיצוץ חזק או אזעקה - חפשו מיד מחסה", נכתב בהתראה, "אם אתם בבית או בבניין, עברו למפלס הנמוך ביותר של המבנה עם הכי פחות קירות חיצוניים, חלונות ופתחים; סגרו את כל הדלתות והתרחקו מחלונות או פתחים".

כוחות צבא רוסים בדונייצק, אוקראינה (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko )
כוחות צבא רוסים בדונייצק, אוקראינה (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko )

מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה את ההתראה לאחר שהמודיעין ביטל היום את הסיווג לממצא שקבע כי רוסיה תכוון יותר לתשתית אזרחית אוקראינית, כך טען גורם שמעורה בפרטים. כמו כן, שגרירות ארה"ב בקייב קראה לאזרחי ארה"ב שעדיין נמצאים באוקראינה לעזוב את המדינה לאלתר.

בסוף השבוע, נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי הזהיר את אזרחי מדינתו מפני מתקפה רוסית ביום רביעי הקרוב - יום העצמאות האוקראיני. "אסור לנו לאפשר למוסקבה לפיץ 'דכדוך ופחד' בקרבנו", הסביר, "עלינו להיות מודעים לכך שרוסיה עשויה לנסות ולבצע פעולה מכוערת במיוחד, משהו מרושע מאוד".

יום העצמאות האוקראיני, שמציין את יום השנה ה-31 לשחרור המדינה מהשלטון הסובייטי, ושישה חודשים לראשית הפלישה הרוסית למדינה, חל ב-24 באוגוסט.