ביום שבת האחרון, אמור היה להתקיים מופע מסורתי של זיקוקים בבירה בודפשט, כאשר הממשלה הלאומנית-שמרנית של ויקטור אורבן הכריזה כי זה יהיה "המופע הגדול ביותר באירופה" וכי הוא נועד לציין "אלף שנים של מדינה הונגרית".

מועמד האופוזיציה בבחירות בהונגריה: "אורבן ירמה וישקר כדי להישאר בשלטון"
אחרי ניצחון בפריימריז: זהו המועמד שינסה להדיח את ויקטור אורבן

אולם התחזית המקורית שפרסם השירות המטאורולוגי התריעה מפני סיכוי של 80-75 אחוז לסופת גשמים חזקה בשעה תשע בערב וסיכוי של 25-20 אחוז שלא ירד גשם כלל, כאשר גם בהמשך היום פורסמו אזהרות מפני גשמים, ובשל כך הוחלט לדחות את האירוע.

בפועל, לא היה גשם ובתקשורת, שנשלטת על ידי הממשלה, מיהרו להטיח האשמות בשירות המטאורולוגי. "הם סיפקו מידע מוטעה לגבי היקפו של מזג האוויר הגרוע, וזה הטעה את הצוות האחראי על הבטיחות", נכתב בעיתון האינטרנטי אוריגו.

בשירות החיזוי התנצלו והדגישו כי "מרכיב של חוסר ודאות הוא דבר מובנה במקצוע המטאורולוגיה". למרות זאת, השר לענייני חדשנות וטכנולוגיה, לזלו פלקוביץ', הודיע כי מנהלת השירות, ד"ר קורנליה רדיקס, וסגנה, גיולה הורבת', הודחו מתפקידיהם.

ב-20 באוגוסט 2006, נהרגו חמישה בני אדם, בהם בן 12, ויותר מ-300 נפצעו כאשר פרצה מהומה במופע הזיקוקים אחרי שהחלה סופה חזקה וההמונים ניסו להימלט. על אף שהחזאים התריעו גם אז מפני סופה שעלולה להשתולל בזמן המופע, המידע לא הגיע למקבלי ההחלטות ומאז פועלת ועדה מבצעית שאחראית על הזיקוקים בעיר ומקבלת את כל המידע.