לאחר שעוררה סערה ותועדה בסרטון בו רוקדת במסיבה פרטית, ראש ממשלת פינלנד, סאנה מרין, התנצלה היום (שלישי) על תמונות חשופות של נשים שצולמו במעונה הרשמי והופצו ברשת האינטרנט. אחת התמונות צולמה בחודש יולי האחרון, ושותפה באופן רחב ברשתות החברתיות.

בתוך כך, באחת התמונות, ניתן היה לראות שתי נשים אשר משנקות אחת את השנייה, ומכסות את החזה החשוף בשלט שעליו כתוב "פינלנד". ראש הממשלה מרין התנצלה אמרה כי "התמונות אינן מתאימות". כלי התקשורת במדינה דיווחו כי התמונה צולמו במהלך מסיבה שנערכה במעונה הרשמי בהלסינקי, וכי התמונה צולמה בשירותים בקומה התחתונה, ששימשו את האורחים. מרין הדגישה כי "לא היה צריך לצלם תמונה מהסוג הזה, אבל עם זאת שום דבר יוצא דופן לא קרה במפגש".

סאנה מרין (צילום: רויטרס)
סאנה מרין (צילום: רויטרס)

כזכור, סאנה מרין, ביצעה בדיקת סמים ויצאה שלילית ולא הראתה סימנים לחומרים אסורים אחרי שהועלו טענות על שימוש בסמים במהלך המסיבה הפרטית שבה השתתפה מרין ואשר צילומים שלה הודלפו בשבוע שעבר. שלושה ימים לאחר שמרין הודיעה כי ביצעה את הבדיקה "למען ההגנה המשפטית שלי וכדי להסיר ספקות", הודיעה לשכת ראש הממשלה כי תוצאות הבדיקה - שעליה שילמה מרין מכספה הפרטי - לא הראו סימנים כלשהם לשימוש בסמים.

לידה ואלין, יועצת מיוחדת של מרין, ציינה כי בדיקת השתן של ראש הממשלה נועדה לזהות סימנים של סמים שונים, כדוגמת קוקאין, קנאביס ומשככי כאבים. "זו הייתה בדיקת סמים מקיפה", אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית. "לא בחרנו את האופן שבו תתקיים הבדיקה".