צבא ארצות הברית הודיע הבוקר (רביעי) כי ארה"ב תקפה בסוריה מתקני תשתית של משמרות המהפכה של איראן. הפיקוד העליון של הצבא הסביר כי התקיפות הגנו מפני מתקפה של קבוצות איראניות על כוחות אמריקאים.

התקיפה מתרחשת ברקע השיחות על הסכם הגרעין מול איראן. ברשת CNN דווח כי איראן ויתרה על אחת מדרישותיה העיקריות במשא ומתן,  והיא הסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור. איראן הכחישה את הדיווח.

דיווח באיראן: קצין בכיר במשמרות המהפכה נהרג בסוריה
בכיר אמריקני: הסכם הגרעין יאריך את הזמן שנחוץ לאיראן להשיג אורניום לפצצה

ביום שני דיווחו כלי תקשורת באיראן כי קצין בכיר במשמרות המהפכה של הרפובליקה האסלאמית, אבולפזל אליג'אני, ששירת כיועץ צבאי בארגון, נהרג בסמוך לעיר חאלב בסוריה.

בשבוע שעבר נהרגו שלושה קצינים סורים במהלך תקיפה במדינה. כלי התקשורת במדינה דיווחו כי מערכות ההגנה האווירית במדינה הופעלו בעקבות תקיפה של חיל האוויר הישראלי באזור טרטוס, שממקום צפונית-מערבית לדמשק. כמו כן, בדיווח נטען כי היעדים לתקיפה היו בסיס איראני שבו מכ"ם לגילוי מטרות, משלוח של טילים מדויקים, וכן קצינים איראנים וסורים שפיקחו עליו.

מדובר היה במקרה נוסף של דיווחים על תקיפה ישראלית בסוריה, כאשר בחודש האחרון חיל האוויר הסורי טען כי יירט מספר טילים שנורו מעל העיר דמשק. על פי הדיווח, חיל האוויר המקומי הוקפץ להגיב לתקיפה ישראלית בדמשק. צבא סוריה האשים את ישראל בתקיפה ולטענתם הטילים שוגרו מתוך רמת הגולן. שלושה חיילים סורים נהרגו בתקיפה.