צעיר ישראלי כבן 30 נחטף אתמול בסאו פאולו שבברזיל, כך נמסר היום (רביעי) ממשרד החוץ. הם הדגישו כי הוא נחטף על ידי כנופיה מקומית בסאו פאולו, ושוחרר במהלך הלילה עבור דמי כופר. המקרה אירע כאשר האזרח הישראלי יצא לפגישה לילית, שם ארבו לו חברי הכנופיה המקומית. יחד עם הישראלי, נחטף גם נהג האובר, שבהמשך נזרק על ידי החוטפים באזור נטוש. הישראלי הוחזק במספר מספר שעות ללא אפשרות ליצירת קשר, והמידע הראשי על כך הגיע מנהג האובר.

כעבור מספר שעות, החוטפים יצרו קשר עם בני משפחתו של הישראלי ודרשו תשלום דמי כופר. במקביל, החוטפים הצליחו למשוך ממכשיר כספומט סכום כסף באמצעות כרטיס האשראי של הישראלי. המשטרה המקומית הצליחה לבצע איכון למכשירים הסלולריים של החוטפים ושל הישראלי ואתרה שלושה מיקומים אפשריים. במיקום הראשון אותרו שלושה מהחוטפים - שנעצרו על ידי המשטרה, וכעבור מספר שעות הצליחו השוטרים להגיע לצעיר הישראלי ששהה במיקום אחר עם יתר חברי הכנופיה.

הישראלי נמצא כעת עם בני משפחתו, כשהוא בריא ושלם. הקונסול הישראלי, אביאל אברהם, שוחח עם הישראלי, וסיפר כי הצעיר נשמע נסער, אבל סיפר שהוא מאוד שמח ובמצב טוב.  המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי של משרד החוץ, צוות הקונסוליה הכללית בסאו פאולו, עם הקונסול הכללי, רפי ארדרייך, הקונסול אביאל אברהם ונספח משטרת ישראל, משה תורג'מן  עמדו כל העת בקשר ישיר עם המשטרה והמשפחה וליוו את הטיפול וסייעו בשחרור הישראלי.