לצד החשש בירושלים מכינון הסכם הגרעין, ישראל נערכת גם בפן הצבאי. האתר הסעודי "אילף" דיווח אמש מפי מקורות המעורים בפרטים כי ישראל וארה"ב ביצעו תמרון סודי בים האדום המדמה פגיעה באיראן מהים ומהאוויר והשתלטות על ספינות מלחמה איראניות.

"מסוגלים לפתח פצצה": איראן במסר דרמטי לישראל ומדינות המערב
איראן: פגיעה במתקנים שלנו תיענה בתגובות קשות

על פי הדיווח, זו איננה הפעם הראשונה ששתי המדינות מבצעות תמרון שכזה, בחשאי או בפומבי. לדבריו, מטרתם היא להתכונן ליום פקודה בו יצטרכו לפגוע במתקני הגרעין האירניים. כמו כן, ניתן להסיק כי ישראל לא תתקוף באיראן לבדה, אלא תזדקק לסיוע הצבאי שיינתן על ידי פיקוד מרכז של ארצות הברית. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

עוד דווח כי במהלך השנה האחרונה ביצעה ישראל תמרון אווירי ענק, בו השתתפו מטוסי קרב מכל הסוגים, מל"טים ומטוסי ענק לתדלוק מטוסים באוויר. חלק מתמרונים אלו התרחשו בים התיכון, ביוון, בסהרה, מרוקו ובמזרח התיכון. אותו גורם דיווח כי מטוסי חמקן F-35 ישראליים טסו מעל המרחב האווירי האיראני יותר מפעם אחת בחודשיים האחרונים, וחדרו לטווח המכ"מים רוסיים ואיראנים.

עוד דווח כי ישראל מחזקת את כוחות חיל הים בים סוף ובחופי לבנון. לאחרונה הצבא ביצע תמרון בהשתתפות ארצות הברית ומדינות נוספות בים התיכון המדמה הגנה על מתקנים ימיים. ארצות הברית סיפקה לישראל גם טכנולוגיות זיהוי לטילי קרקע-ים רוסיים וטילים נוספים הנמצאים אצל חיזבאללה בלבנון.

בים האדום מבצעות צוללות ישראליות משימות מעקב וריגול, תוך מעקב צמוד אחר ספינת הריגול האיראנית, הפריגטה "ג'מראן" וספינת המסוקים, בהם ישראל רואה בה איום עליה ועל ובני בריתה. על פי אותו גורם, הצוללות הישראליות הגיעו לבאב אל-מנדב, מצר ים המפריד בין אסיה לבין אפריקה, ומקשר בין הים האדום למפרץ עדן שבאוקיינוס ההודי, ואף יותר מכך. על פי ההערכות, זאת בניסיון להתקרב לאיראן. 

המקור ציין כי התמרונים האינטנסיביים של ארצות הברית עם ישראל מאשרים כי שני הצדדים מתכוננים לפגוע באיראן אם המשא ומתן ייכשל, וכי ישראל תקבל תמיכה וסיוע אם תתקוף מתקנים איראניים. אותו גורם אמר שהגעתו של המפציץ האמריקאי B-72 לאזור המפרץ בליווי ישראלי, מעיד על כך  שמתקיימת הכנה רצינית לפעולה צבאית, סודית וגלויה. לדבריו, הוא אינו שולל את הסלמה בין ישראל לאיראן בים האדום ובים התיכון גם דרך חיזבאללה.