המשא ומתן הסתיים? ארצות הברית הגיבה היום (רביעי) להערות של איראן על הטיוטה הסופית של הסכם הגרעין בין טהרן למעצמות, כך עדכן דובר מחלקת המדינה נד פרייס

נתניהו על הסכם הגרעין: "אין שום התייחסות להפסקת התוקפנות האיראנית"

"מטוסי חמקן ישראליים מעל המרחב האיראני": ישראל נערכת לפגיעה במתקני הגרעין?

"קיבלנו את הערות של איראן על הטקסט הסופי שהוצע על ידי האיחוד האירופי, וכן סיימו לעבור על ההערות הללו", אמר פרייס וציין כי האמריקאי שלחו תגובה על הטיוטה הסופית לאיחוד האירופי. 

שיחות הגרעין בווינה (צילום: רויטרס)
שיחות הגרעין בווינה (צילום: רויטרס)

כמו כן, משרד החוץ האיראני מסר כי טהרן קיבלה את התגובה האמריקאית להערות בנוגע להסכם הגרעין, והתחילה ללמוד אותן. "נודיע לרכז האירופי על עמדתנו", צוין. ברשת אל-ערביה דווח כי האמריקאים דחו את כל התנאים הנוספים שדרשה טהרן, וכן הדגישו כי העשרת האורניום של איראן לא תעלה על 4%. עוד דווח כי וושינגטון דרשה להסיר כל מגבלות איראניות על פקחים בינלאומיים. 

בתוך כך, צבא ארצות הברית הודיע הבוקר כי ארה"ב תקפה בסוריה מתקני תשתית של משמרות המהפכה של איראן. הפיקוד העליון של הצבא הסביר כי התקיפות הגנו מפני מתקפה של קבוצות איראניות על כוחות אמריקאים.

התקיפה מתרחשת ברקע השיחות על הסכם הגרעין מול איראן. ברשת CNN דווח כי איראן ויתרה על אחת מדרישותיה העיקריות במשא ומתן, והיא הסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור. איראן הכחישה את הדיווח.