הנשיא לשעבר ממשיך להסתבך: רשת BBC הבריטית פרסמה הלילה (בין שישי לשבת) את הגרסה המצונזרת של צו החיפוש לאחוזתו של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ. הפשיטה נעשתה לאחר שהיה חשד כי המסמכים עלולים לסכן עדים אזרחיים. זאת, על רקע הממצאים של חוקרי ה-FBI, כי באחוזה נמצאו מסמכים סודיים ביותר.

במקביל, הנשיא לשעבר תקף את התנהלות החקירה ואמר כי "היא מנוהלת על ידי בריונים פוליטיים", זאת לאחר שמשרד המשפטים פרסם גרסה של התצהיר שהצדיקה את הפשיטה של חוקרי ה-FBI על אחוזתו של טראמפ ב-8 באוגוסט. עם זאת, בהתחשב בעבודה שהמסמכים הוגשו לפני החיפוש באחוזתו של טראמפ, הם אינם מכילים פרטים חדשים על עשרות מסמכים מסווגים שמשרד המשפטים אמר שנמצאו במועדון הגולף של טראמפ.

בית הנופש של טראמפ בפלורידה (צילום: REUTERS/Marco Bello)
בית הנופש של טראמפ בפלורידה (צילום: REUTERS/Marco Bello)

מהמסמך עולה, כי החקירה הפלילת חסרת התקדים נגד הנשיא לשעבר, החלה לאחר שהארכיון הלאומי, אשר מאחסן את הרישומים ההיסטוריים של הבית הלבן, זיהה 15 ארגזים של מסמכים מסווגים שאותרו באחוזתו של טראמפ בחודש ינואר האחרון. לאחר סקירה של ה-FBI, נחשפו 184 מסמכים מסווגים ו-25 מסמכים שסווגו כ"סודיים ביותר".

כזכור, הממשל האמריקאי מצא למעלה מ-300 מסמכים מסווגים בידי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, כך דווח על פי הניו יורק טיימס. על פי הדיווח, לפחות מחצית מהמסמכים אותרו במהלך חיפוש ראשוני בחודש ינואר האחרון בלמאר-א-לאגו, בית הנופש של טראמפ, הממוקם בפאלם ביץ' שבפלורידה.

על פי הניו יורק טיימס, גילוי המקבץ הראשוני של חומרים מסווגים על ידי הסוכנות שהופקדה על תיעוד ושימור הרשומות ההיסטוריות הניע את פקידי טראמפ לוותר על מספר לא ידוע נוסף של חומרים לממשלה ביוני, וזירז את הפשיטה הפדרלית מוקדם יותר החודש, במהלכה נתפסו מסמכים נוספים על ידי ה-FBI. כאשר לפחות קופסה אחת של חומרים שאוחזרו סומנה עם רמת הסיווג הגבוהה ביותר של הממשל הפדרלי.