המשא ומתן בין איראן למעצמות על הסכם גרעין אפשרי נמשך, ובישראל מביעים דאגות רבות. חבר תנועת "הביטחוניסטים", אל"מ (מיל') רונן איציק, התראיין הבוקר (ראשון) בתכניתו של יואב מינץ ברדיו צפון, הוא דיבר על הסכם הגרעין המסתמן והזהיר מהשפעתו על ישראל: "ברגע שיש הסכם גרעיני, הם יקבלו מיליארדים לצורך התחמשות בטילים שמכסים את כל מדינת ישראל".

זו המחווה החדשה והמסוכנת של איראן לזכרו של קאסם סולימאני
בעשר אצבעותיו ולשונו המתגלגלת: נתניהו הביא את איראן אל סף הגרעין | בן כספית

"עד כמה משמעותית תקיפת המחסנים, שעל פי הדיווחים הכילו כ-1000 טילים בסוריה, ובוצעה בסוף השבוע, על פי מקורות זרים, ע"י חיל האוויר הישראלי?", מינץ שאל את איציק. הוא ענה כי "אם הדברים נכונים, התקיפה היא מאד משמעותית והיא חלק ממאמץ מתמשך, של יותר מעשור, שאנחנו פועלים אל מול הניסיון האיראני, שממשיך ליצור טבעת אש גם בחימוש חזבאללה בלבנון, גם ביצירת תשתיות לחימה בסוריה עצמה וגם בהתחזקות גורמי טרור נוספים בסביבה. בעצם יש פה מערכה ארוכה ומאד משמעותית שמצמצמת את היכולת של ארגוני הטרור ושל האיראנים ליצור מולנו איום דרמטי שמקיף אותנו מכל הכיוונים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"אי אפשר לנתק את זה ממה שמתרחש במו"מ בין האיראנים למדינות מערב אירופה וארה"ב", הסביר אלוף (מיל') איציק, "האיראנים מנסים להפעיל שתי זרועות עיקריות. הראשונה, בניית יכולת גרעינית שתשנה פה את מאזן האימה באזור. בו בזמן איראן מפתחת גם זרוע טרור היקפית בכל המזרח התיכון. ברגע שיש הסכם גרעיני, הוא מאפשר לאיראנים לקבל מאות מיליארדי של דולרים בשנה, שחלק ניכר מהם יפנו להמשך פיתוח המאמץ של טבעת האש סביבנו, שזה אומר להקים מיליציות חמושות ביכולות ובאמצעי טרור. טילים כמו בתקיפה הזאת שהושמדו, טילים שמכסים כמעט את כל מדינת ישראל".

תקיפה בסוריה (צילום:  SANA/Handout via REUTERS)
תקיפה בסוריה (צילום: SANA/Handout via REUTERS)

הוא הסביר כי "מה שיקרה פה אחרי הסכם כזה, זה שהם יוכלו לחזק את טבעת האש סביבנו ויהיה להם יותר כסף ממה שיש להם עכשיו, שזה בלתי נסבל. מה שמדהים פה שמישהו חושב לעצמו שזה יכול לעשות פה טוב. לא רק שלא ירגיעו פה את המרחב, הם יביאו את המרחב עד כדי מלחמה כוללת, כשהם יגיעו עם יכולות אש ומיליציות חמושות יותר ממה שרואים היום בחיזבאללה".

"כרגע יכולותיהם מוגבלות כי הם תחת משטר סנקציות ויש פעילות רבה נגד הטרור הזה, שבאמצעות תקיפה כזאת או אחרת מדי פעם, אנחנו יכולים לשבש את מאמציהם", הסביר חבר תנועת "הביטחוניסטים". "ברגע שהם יקבלו מאות מיליארדים דולרים, הרבה יותר איומים יוותרו סביבנו. זה יכול להביא אותנו לחוסר ברירה, להגביר באופן משמעותי את התקיפות וברגע שאתה מגביר את המאמץ הצבאי, שעד היום, ע"פ מקורות זרים, הצלחנו לעשות אותו בחכמה מבלי לחמם יותר מדי את המצב, נדרש להעצים את המאמץ הצבאי נגד האיום שלהם. דבר זה עלול להוביל למלחמה כוללת, שהיא לא אינטרס של מדינת ישראל ואני לא מצליח להבין את ארה"ב, זה בטח לא האינטרס שלהם".

התחדשות שיחות הגרעין בווינה בין איראן למעצמות. צילום: רויטרס
"כל הסיפור הזה מתחבר לשאלה אחת", אמר איציק, "מה איראן מנסה לעשות באזור הזה? והתשובה מאד ברורה: היא מנסה להשתלט עליו ולהגביר את ההגמוניה שלה. השאלה השנייה: מה העולם המערבי עושה נגד הבעיה הזאת? התשובה על רקע ההסכם המסתמן: רק יסייע לה בטווח הבינוני והארוך להעצים את ההגמוניה האזורית, להזכיר שאנחנו מדברים על משטר רדיקאלי, איסלאמיסטי, עויין, ומאד אלים. לא מדובר ביונה צחורה שוחרת שלום".