שתי ספינות מלחמה של הצי האמריקאי נכנסו למיצר טייוואן היום (ראשון), כאשר מדובר במעבר הימי הראשון של ארה"ב בנתיב מאז העלייה במתיחות בין ארה"ב לסין בעקבות ביקורה באי של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי.

ארה"ב ממשיכה להתגרות בסין: משלחת של הקונגרס האמריקאי מבקרת בטייוואן 

טייוואן במסר לסין: "מי שינסה לפלוש למדינה - ישלם מחיר כבד"

בהצהרה של הצי השביעי של ארה"ב נמסר כי ספינות הטילים - USS Antietam ו-USS Chancellorsville עשו את המסע "דרך מים שבהם חלות חופש ניווט וטיסה בים הפתוח בהתאם לחוק הבינלאומי". עוד צויין כי עד כה לא הייתה "התערבות של כוחות צבא זרים". 

"הספינות הללו עוברות דרך מסדרון במיצר שנמצא מעבר לים הטריטוריאלי של כל מדינת חוף. צבא ארה"ב טס, מפליג ופועל בכל מקום שהחוק הבינלאומי מאפשר", נמסר. בתגובה לדברים, נמסר מהצבא הסיני כי הוא עוקב אחר שתי הספינות, שומר על כוננות גבוהה ומוכן לסכל כל פרובוקציה. מיצר טיוואן הוא רצועת מים באורך 180 ק"מ המפרידה בין האי הדמוקרטי בשליטה עצמית לבין סין

כזכור, סין החלה בתרגילים צבאיים באש חיה בשישה אזורים המקיפים את טייוואן, יום לאחר ביקורה של יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי, במדינת האי, שעורר סערה. מדובר בתרגילים משותפים ימיים-אוויריים, ירי בתחמושת חיה ארוכת טווח במיצר טייוואן ושיגור של טילים קונבנציונליים מול החוף המזרחי של האי. בנוסף, טייוואן מסרה כי 21 כלי טיס מסין לפחות חדרו לשטח האווירי של המדינה.