אחרי חצי שנה מהפלישה הרוסית: אוקראינה פתחה היום (שני) רשמית במתקפת הנגד שלה נגד הכוחות הרוסיים שפלשו למדינה ויצאה לפעולות התקפיות בכיוונים רבים בדרום אוקראינה, כך הודיע הפיקוד הצבאי האוקראיני הדרומי.

במקביל, ברוסיה טוענים כי מתקפה אוקראינית פגעה במפעל הגרעיני בזפוריז'יה וגרמה לחור בגג של מחסן דלק בתחנת הכוח הגרעינית, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית RIA. לפי הדיווחים רמות הקרינה הרדיואקטיבית במקום תקינות.

האזהרה הדרמטית של המודיעין הבריטי: זהו המהלך הבא של הצבא הרוסי
"כמעט הובילה לאסון גרעיני באירופה": זלנסקי במתקפה חריפה על  רוסיה
התחמושת אוזלת? רוסיה מחזירה סוללת טילי S-300 מסוריה | צפו בתמונות

"היום התחלנו בפעולות התקפיות בכיוונים שונים, כולל באזור חרסון", מסרה דוברת פיקוד הדרום בצבא אוקראינה, נטליה הומניוק. היא הוסיפה וסיפרה כי התקיפות האחרונות של אוקראינה בנתיבים הלוגיסטיים הדרומיים של רוסיה "החלישו ללא עוררין את האויב", וציינה כי יותר מ-10 מאגרי תחמושת רוסיות נפגעו במהלך השבוע האחרון.

עם זאת, היא סירבה למסור פרטים נוספים על המתקפה החדשה. "כל פעולה צבאית מצריכה שקט", אמרה והוסיפה כי כוחותיה של רוסיה בדרום "חזקים למדי" ונבנו במשך זמן רב. המושל הרוסי בחצי האי קרים סרגיי אקסיונוב דחה את הודעת אוקראינה וטען כי מדובר ב"עוד זיוף של תעמולה אוקראינית".

לפחות עשרה הרוגים ומאות פצועים במתקפת טילים רוסית על מרכז קניות באוקראינה (צילום: רויטרס)

לפי הדיווחים, צבא אוקראינה פרץ את קו ההגנה הראשון של של כוחות צבא רוסיה באזור העיר חרסון. רוב הגשרים המרכזיים באזור נהרסו, מה שמפריע לאספקת נשק רוסי כבד לאזורים שנמצאים בשליטתם. 

חלק מהדיווחים ציינו כי אם המתקפה האוקראינית תצליח היא תוכל לנתק את השטחים הכבושים מחצי האי קרים שנמצא בשליטת הרוסים. כזכור, לאחרונה דווח כי רוסיה הוציאה בחשאי את מטוסי הקרב שלה מחצי האי קרים בשל חשש מהתקפה אוקראינית.