ח"כ ד"ר יובל שטייניץ התראיין הבוקר (שלישי) אצל אראל סג"ל וחיים לוינסון בתכניתם ב-103FM וציין בפתח השיחה כי בין אם ייחתם הסכם עם האיראנים ובין אם לאו, מדובר באירוע דרמטי. "אחרי 12 או 15 שנים שהאיראנים יכלו, אבל הגבילו את עצמם, והעשירו רק לרמה נמוכה או בהתחלה גם בינונית. לראשונה, בשנה האחרונה, האיראנים מעשירים אורניום ל־60% שזה כבר כמעט נוגע בחומר שמתאים לפצצה", אמר השר לשעבר. "אנחנו בעת חירום". 

איראן במסר לארה"ב: תסגרו את החקירות של סבא"א, או שלא נחדש את הסכם הגרעין
"מסוגלים לפתח פצצה": איראן במסר דרמטי לישראל ומדינות המערב

עוד טען ש"לכן, אנחנו בדקה ה־90 או בדקה ה־89. טראמפ יצא מההסכם ב־2018, לפני 4.5 שנים. 3.5 שנים האיראנים לא העשירו ל־60%, הם העשירו ל־3.5%. מהרגע שטראמפ הפסיד בבחירות, הם העלו את זה ל־20%, 20% הם גם העשירו קודם ב־2012-2011. רק בשנה האחרונה הם קפצו ל־60% בעיקר בגלל התפוגגות האיום הצבאי האמריקאי תחת ממשל ביידן, איום שהיה מאוד מוחשי ומאוד מאיים, וממשלת ישראל לא לחצה בזמן על ארה"ב לחדש את האיום הזה".

בהמשך לאותו נושא, הוסיף שטייניץ: "אני נדהם מהאבסורד. מי היו שרי ביטחון מ־2015, כשטראמפ יצא מההסכם, עד 2018? ליברמן קודם, כשהוא התפטר, החליף אותו בנט ואחר כך גנץ. שלושת שרי הביטחון של נתניהו, ליברמן, בנט וגנץ שטוענים נגד נתניהו עכשיו - שהוא לא עשה מספיק כדי להתכונן מול איראן, שהוא לא שם לב שצה"ל לא מוכן או שחסרות הכנות או אמצעים מסוימים. אתם הייתם שרי הביטחון, אתם לא הרמתם דגל אדום, אם זה נכון, אני לא אומר שהטענה הזאת אפילו נכונה".

חבר הכנסת תהה: "אני הייתי בקבינטים, מעולם לא שמעתי את ליברמן, בנט וגנץ אומרים 'צריך לשנות את המערך, לעשות הכנות אחרות, לרכוש דברים מסוימים'. איך אתם כשרי ביטחון של נתניהו, יכולים להאשים את נתניהו במחדל ביטחוני שאתם לא התרעתם עליו?" 

לדעה כי זה מסוג הדברים שראש ממשלה גם אמור לדאוג שהם מתרחשים, הסכים שטיינץ כי מדובר באחריות משותפת: "כשבאים גנץ, ליברמן או בנט שמתלוננים על נתניהו, נניח, אז תקשורת רצינית הייתה אומרת 'אתם הייתם שרי הביטחון שלו, למה לא אמרתם את זה אז שצריך נניח לקנות מתדלקים? רק עכשיו, כשאתם בממשלה שהיא 'אנטי נתניהו', אז פתאום נזכרתם?' הרי הפוסל במומו פוסל. אם יש פה מה לפסול, אז קודם כל שרי הביטחון אחראים, אחר כך גם ראש הממשלה והממשלה כולה". 

לקראת סיום הריאיון, פירט שטייניץ לגבי ההתרחשויות בשנה האחרונה: "כל השנים לפני זה, תחת לחץ ישראלי, אובמה ייצר איום צבאי על איראן. טראמפ? הם (האיראנים) בכלל חשבו שהוא משוגע, בעיקר אחרי החיסול של סולימאני. עכשיו עלה ביידן לשלטון, הוא ידיד ישראל, אין לי ספק בזה, אבל האיום הצבאי התפוגג, הרטוריקה הצבאית המאיימת לא חזרה על עצמה. האמריקאים יצאו מאפגניסטן, שפירוש הדבר שהם פירקו את שדות התעופה הצבאיים באפגניסטן, שהיו חלק מהאיום על איראן, ולא חזרו על הרטוריקה של טראמפ וגם לא של אובמה".

חבר הכנסת הבהיר כי "לפני שנה, בקיץ הקודם, האיראנים הודיעו שהם מעשירים ב־60% והשמיים לא נפלו. את מי אני מאשים? קודם כל את ביידן ואנשיו, אבל שנית גם אותנו, כי חלק גדול מהמניע של אובמה היה לשדר את האיום הצבאי המוחשי מול איראן, וגם של טראמפ, הייתה העובדה שאנחנו לא רק דיברנו בחדרי חדרים, אלא בקונגרס ובסנאט. הוועדות בקונגרס ובסנאט שמעו קודם כל את נתניהו, אבל גם אותי, שפרסמתי מאמרים ב'ניו יורק טיימס' וב'וושינגטון פוסט' באותה תקופה, והוזמנתי לוועדות בקונגרס. הם שאלו את אובמה יום-יום 'מה אתה עושה בנושא האיראני' והוא היה צריך לספק תשובות, ובאמת יצר איום צבאי אמין מול האיראנים וגם סנקציות".  

סייע בהכנה לכתבה: אמיתי דואק, 103FM