חזרה להסכם הגרעין עם איראן, בהנחה שזו תתרחש, צפויה גם לשנות דרמטית את מחירי הנפט בעולם, כאשר כמויות גדולות של נפט עתידות לחזור לשווקי הנפט הגולמי הגלובליים. 

"האיראנים מעשירים אורניום ל־60%, אנחנו בעת חירום": ההתרעה הדרמטית של חבר הכנסת
נשיא איראן: לא נחזור להסכם הגרעין אם לא ייסגרו חקירות האורניום נגדנו
 
כזכור, לפני שטראמפ נסוג מהסכם הגרעין בשנת 2018 וארה"ב שבה והטילה סנקציות על המדינה, איראן נחשבה ליצאנית הנפט השלישית בגודלה בקרב מדינות אופ"ק (ארגון המדינות המייצאות נפט), אחרי ערב הסעודית ועיראק.

"אם איראן תחזור, אופ"ק תוכל לייצר 30.5 מיליון חביות נפט ביום, מה שיוביל לצניחת המחירים, ל-65 דולר לחבית, במחצית השנייה של 2023", חזתה אנליסטית מאיגוד נפט אנגלי, שאמרה גם כי "מדובר בירידה משמעותית, כך המחיר הנוכחי עומד על 101 דולר לחבית נפט ברנט". 

יחד עם זאת, מומחים מזהירים כי לחזרתה של איראן לשווקי הנפט הגלובלי נלוות השלכות ביטחונית נרחבות. 

בתוך כך, ברקע חידוש השיחות טהרן האיצה בוושינגטון להתחייב לסגור את כל חקירות הגרעין של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) על שרידי האורניום באתרים הלא מוכרזים, לפני שהיא תסכים להיעתר ולהוציא לפועל את החייאת הסכם הגרעין משנת 2015, כך מסרו גורמים אמריקאים לסוכנות הידיעות רויטרס. במקביל, דוח חסוי של סבא"א חשף כי איראן החלה לאחרונה להעשיר אורניום בצנטריפוגה מתקדמת מדגם IR-6 במתחם ההעשרה הגדול בנתנז, בחלק שנמצא מתחת לקרקע.

האמריקאים מסרו בתגובה: "לא נדון בפומבי בענייני המשא ומתן עם איראן. אנו חוזרים ואומרים כי חזרה הדדית להסכם הגרעין היא אינטרס לאומי של ארה"ב. זו האופציה הזמינה הטובה ביותר להגביל את תוכנית הגרעין של איראן ולטפל בניסיונות אחרים שלה לערער את הסדר הבינלאומי. אנו ממשיכים בשיחות אינטנסיביות ומתמידות עם השותפים הישראלים. אין תומך גדול יותר בביטחון ישראל מהנשיא ביידן".