הממשלה בגרמניה הודיעה היום (רביעי) כי הגיעה להסכם מול משפחות קורבנות אסון מינכן באשר לפיצוי כספי על האסון, וברשת RND הגרמנית, דווח כי הממשל בברלין יפצה את המשפחות בסך 28 מיליון אירו. הדיווח מגיע לאחר שהייתה מחלוקת בין הממשלה למשפחות הקורבנות באשר לגובה סכום הפיצוי, שעד כה היה נמוך יותר.

דיווח בגרמניה: הממשלה תאשר פיצוי למשפחות הנרצחים באולימפיאדת מינכן
משפחות הנרצחים במינכן זועמות על ממשלת גרמניה: "רימו ושיקרו במשך שנים"

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״מודה לידידי, הנשיא ואלטר שטיינמאייר על הנהגתו ומחויבותו חסרת הפשרות למהלך של צדק, אנושיות ואחריות. אני מבקש להביע את הערכתי לצעד החשוב של ממשלת גרמניה בהנהגת הקנצלר שולץ, צעד אשר בליבתו ניצבים לקיחת אחריות ותיקון העוול ההיסטורי שנעשה למשפחות חללי אולימפיאדת מינכן. תודתי גם לשר התרבות והספורט חילי טרופר וליועצת הנשיא לקשרי חוץ שירלי הלר, אשר יחד עם הצוותים עמלו לילות כימים למציאת פתרון". 

הטבח במינכן (צילום: חנניה הרמן)
הטבח במינכן (צילום: חנניה הרמן)

נשיא גרמניה פרנק ואלטר שטיינמאייר: ״מחשבותיי עם המשפחות השכולות. אני אסיר תודה וחש הקלה שנמצא פתרון אשר פותח את הדלת לטקס הנצחה משותף לזכר החללים. אני מודה לידידי ועמיתי הנשיא יצחק הרצוג על האמון שלו, על מעורבותו ועל כך ששמר נתיב הדו שיח בין הצדדים פתוח".

נציג הממשלה במחוז בוואריה, לודוויג ספאנלה: "זה הגיע מאוחר מאוד, אבל לא מאוחר מדי. גרמניה עומדת סוף סוף באחריותה ההיסטורית למה שאירע באולימפיאדת מינכן, ובכך מאפשרת גם לקרובי המשפחות לסגור מעגל עם הפרק הזה".

כזכור, בחודש שעבר אושרה פריצת הדרך ההיסטורית בה גרמניה הודתה ולקחה אחריות לאסון מינכן, לראשונה מאז אירע לפני 50 שנים. מאז אירע האסון, סירב הצד הגרמני לפצות או להתנצל בפני המשפחות השכולות.