רביל אולפטוביץ מגנוב, יו"ר מועצת המנהלים של לוקאויל, יצרנית הנפט הפרטית הגדולה ביותר ברוסיה, מת לאחר שנפל מחלון בית חולים במוסקבה - כך מסר היום (חמישי) גורם המעורה בפרטים לסוכנות הידיעות רויטרס. מדובר באחת החברות הרוסיות הבודדות שביקרו את הפלישה לאוקראינה.

בעוד הלחימה באוקראינה נמשכת: הסיוע המפתיע שצפויה לקבל רוסיה

"בעיני הרוסים, גורב'צוב התרפס בפני המערב, ופוטין הוא סוג של תיקון"

לצד זאת, צוין ברויטרס כי טרם נמסרה תגובה רשמית מיצרנית הנפט הרוסית על מותו של מגאנוב בן ה-67, שעבד בחברה מאז 1993 והיה אחראי על פעילות הקידוחים, ההפקה וחיפושי הנפט. ב-2020 הוא מונה ליו"ר החברה.

כאמור, לוקאויל הייתה אחת החברות הבודדות במדינה שהתבטאה נגד המלחמה באוקראינה. בהצהרה במרץ נאמר: "בקריאה לסיום המהיר של הסכסוך, אנו מביעים אמפתיה לכל הקורבנות המושפעים מהטרגדיה הזו".

כמו כן, מגנוב עצמו היה מקורב לאחד ממייסדי לוקאויל, וגיט אלקפרוב, סגן שר הנפט הרוסי לשעבר. אלקפרוב התפטר מתפקידו כנשיא החברה באפריל, שבוע לאחר שבריטניה הקפיאה את נכסיו כחלק מהסנקציות על רוסיה בשל הפלישה.

אתמול, ארה"ב השיגה צו להחרים מטוס השייך לחברת האנרגיה הרוסית לוקאויל, כך נמסר ממשרד המשפטים האמריקאי. "המטוס טס לתוך רוסיה ויצא ממנה תוך הפרה של הסנקציות של משרד המסחר האמריקאי נגד רוסיה", הוסיף המשרד.