הרעה ביחסים? המרכז הסורי לזכויות אדם טוען היום (חמישי) כי הכוחות הרוסים המוצבים בנמל התעופה בחאלב ידעו מראש על התקיפה שיוחסה לישראל במקום, ובעקבות כך נערכו בהתאם. 

במקביל לכך, כלי תקשורת בסוריה ובאיראן חשפו היום (חמישי) כי לפני התקיפה שיוחסה לישראל בנמל התעופה בחאלב, נחת במקום מטוס תובלה איראני. לדבריהם, התקיפה הסבה נזק משמעותי למאמצי משלוחי הנשק מטהרן.  בכיר בצבא הסורי אמר לסוכנות הידיעות הגרמנית כי "התקיפה גרמה לנזק מהותי לנמל התעופה". על פי הדיווחים נמל התעופה נסגר לתנועת מטוסים. 

בנוסף לכך, מקורות מקומיים אמרו לאל-ג'זירה כי ההפצצה כוונה לשדה התעופה ולמחסני תחמושת סמוכים, וגרמה לשריפות. סוכנות הידיעות האיראנית טענה כי התקיפה כוונה לעבר מטוס תובלה איראני שנחת בחאלב, דקות מספר לפני התקיפה.  על פי הדיווח, לפחות שבעה בני אדם נהרגו וכי המטוס הושמד.

מנגד, כלי תקשורת בעיראק מדווחים כי ישראל פעלה למנוע מהמטוס לנחות בחאלב, ולאחר ששינה את מסלולו לדמשק, חזרו המטוסים ותקפו את שדה התעופה של הבירה הסורית. גורם צבאי סורי מסר לסוכנות הידיעות המקומית כי "בסביבות השעה 21:18 ישראל תקפה אווירית בכמה טילים מכיוון הכנרת לעבר כמה נקודות בדרום מזרח דמשק".