המלחמה באוקראינה: צוות של מומחי האו"ם הגיע היום (חמישי) למתחם המפעל האטומי בעיר זפוריז'יה שבדרום מזרח אוקראינה, על מנת להעריך את הסיכון לאסון קרינה אפשרי באזור, זאת לאחר ההפצצות הרוסיות שהתבצעו ליד האתר. המקום נשלט ע"י כוחות רוסים, אך ממשיך להיות מופעל ע"י צוות אוקראיני. 

חשש מתקיפה רוסית בכור הגרעיני הגדול באירופה
לשחק באש: ה"תאונה" של רוסיה עלולה להוביל לאסון גרעיני קיצוני  

לאחרונה, רוסיה ואוקראינה האשימו זו את זו בניסיון לחבל במשימה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. על פי עדויות, מומחי האו"ם הגיעו היום למקום בשיירה גדולה, ועם נוכחות כבדה של חיילים רוסים. מקור אוקראיני מסר כי המשימה "עשויה להתברר כקצרה יותר מהמתוכנן".

שיירת האו''ם מגיעה למתקן הגרעיני בזפוריז'יה (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko )
שיירת האו''ם מגיעה למתקן הגרעיני בזפוריז'יה (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko )

גורמים אוקראינים טענו מספר פעמים כי ההפגזות הרוסיות במקום אילצו את אחד מהכורים הפועלים במקום להיות מושבת, בעוד מוסקבה מסרה כי היא סיכלה ניסיון אוקראיני לתפוס שליטה על המפעל. עוד נמסר מפי הגורמים האוקראינים, כי מספר בתי מגורים באזור נהרסו במהלך ההפגזות הרוסיות. 

ראש סבא"א רפאל גרוסי, אמר מוקדם יותר היום למספר כתבים כי הוא מודע ל"פעילות צבאית מוגברת באזור", אך ימשיך עם התוכנית לבקר במתקן ולפקח על הפעילות הנעשית בו לאחר התקיפות הרוסיות. פקחי סבא"א הגיעו כאמור למקום, כשהם לבושים בשריון גוף, תוך שהם נוסעים ברכבים משוריינים עם סימוני האו"ם בצדיהם.