נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, תקף הלילה (בין חמישי לשישי) בחריפות את תומכיו של קודמו בתפקיד, דונלד טראמפ, במהלך כנס של המפלגה הדמוקרטית בפילדלפיה. ביידן הדגיש כי אנשי "'מחזירים את הגדולה לאמריקה' מלבים את האש באלימות פוליטית ובמרדף אחרי כוח בכל מחיר". הנשיא הוסיף כי "האומה נמצאת במאבק מתמשך על נשמתה".

כמו כן, הנשיא האמריקאי אמר כי "טראמפ ותומכיו מאיימים על יסודות הרפובליקה שלנו והדמוקרטיה שלנו. הרפובליקנים פועלים כעת כדי לערער על הדמוקרטיה. האומה שלנו בנויה על עקרונות הדמוקרטיה. השוויון והדמוקרטיה בארצנו חשופים לסכנות ולאיומים. לא צריך להיות מקום לאלימות פוליטית באמריקה". בנוסף, הצהיר ביידן כי לא כל הרפובליקנים הם קיצוניים כמו תומכי טראמפ, אך המפלגה "נשלטת ומונעת על ידי טראמפ".

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

נאומו של ביידן היה חלק מקמפיין תקיף ואגרסיבי לקראת בחירות אמצע הקדנציה. עוד אמר ביידן בנאומו כי "תומכי טראמפ רוצים להחזיר אותנו אחורה, לאמריקה שבה אין זכות בחירה, זכות לפרטיות, זכות לאמצעי מניעה, אין זכות להתחתן עם מי שאתה אוהב". כמו כן, ביידן האשים את המפלגה הרפובליקנית באימוץ של "חצי פשיזם".

במקביל, ביידן קרא לקרה שלו ללכת להצביע בבחירות האמצע בנובמבר. לדבריו "אנחנו חייבים להיות כנים אחד עם השני ועם עצמנו. יותר ממה שקורה במדינה שלנו היום, זה לא נורמאלי. את הנאום נשא בפני 300 מוזמנים, ביניהם נבחרי ציבור ותומכים שונים של המפלגה הדמוקרטית. עוד לפני הנאום, גורמים בבית הלבן הדגישו כי ביידן לא מדבר בכלליות על הרפובליקנים, אלא אחר התומכים של טראמפ. עם זאת, רונה מקדניאל, יו"ר הוועד הלאומי הרפובליקני, תקפה את הנשיא ואמרה כי "המפלגה הדמוקרטית פועלת במצב של פילוג, גועל ועוינות כלפי חצי מדינה".