ניצלה בנס: סגנית הנשיא של ארגנטינה, כריסטינה פרננדס דה קירשנר ניצלה הלילה (בין חמישי לשישי) מניסיון התנקשות ממש בפתח ביתה. על פי התיעוד שהופץ, דה קירשנר שוחחה עם תומכיה מחוץ לביתה כאשר חמוש מקרב אקדח לפניה ומנסה לירות, אך בעקבות תקלה, הירי לא יוצא לפועל.

על פי כלי תקשורת בארגנטינה, המשטרה המקומית כבר עצרה את החשוד במעשה, גבר ברזילאי בן 35. בשלב זה במשטרה עוד מנסים לקבוע את המניע לפעולה.

נשיא ארגטינה אלברטו פרננדס הגיב לאירוע וחשף כי האקדח שנתפס היה טעון בחמישה כדורים. הנשיא אף גינה את התקיפה ואמר כי "הניסיון להרוס את חייה של דה קירשנר הוא מהחמורים שידעה המדינה מאז חזרתה לדמוקרטיה בשנת 1983".

בתיעוד נוסף שפורסם ברשתות החברתיות, תומכיה של סגנית הנשיא מנסים לחצוץ בינה לבין התוקף. דובר המשטרה אמר מוקדם יותר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הנשק נמצא במרחק מטרים ספורים מהמקום בו האיש נעצר.

דה קירשנר בימים אלו מתמודדת על חירותה במשפט שחיתות, בו היא מואשמת בשורת מעשי הונאה ומעורבות בניסיון לגניבת כספי ציבור בעת שכיהנה כנשיאת ארגנטינה בין 2015-2007. אם תורשע, היא צפויה להתמודד עם עונש מאסר של 12 שנים וכן הרחקה מהחיים הפוליטיים לצמיתות.

עם זאת, סגנית הנשיא היא נשיאת הסנאט ולכן זוכה לחסינות פרלמנטרית. גם אם תורשע, היא לא תיכנס למאסר עד לאחר אישור עונשה על ידי בית המשפט העליון או רק במידה ותאבד את מקומה בסנאט במהלך בחירות 2023.