לקראת משבר נרחב באירופה? שרי אוצר ממדינות ה-G7 - ארצות הברית, יפן, קנדה, גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה - הודיעו היום (שישי) כי יאסרו על סחר והובלה ימית של נפט גולמי ומוצרי נפט נוספים המגיעים מרוסיה ברחבי העולם, במידה ויהיו משווקים מעל תקרת מחיר שתיקבע. "המחיר המקסימלי ייקבע על ידי קואליציה רחבה של מדינות בהמשך", נמסר בהצהרה משותפת של שרי האוצר.

בארה"ב מודים: "הפחד הכי גדול שלנו מהרוסים התממש"
בכיר אוקראיני מזהיר: "הצבא הרוסי משנה שוב את התוכניות"

המהלך מגיע בשל רצון מדינות ה-G7 לנסות ולצמצם את יכולתה של מוסקבה לממן את מלחמתה באוקראינה מבלי לעורר יתר על המידה את האינפלציה העולמית. מאז תחילת יולי, מחירי הנפט העולמיים ירדו בכ-18%, אך הם עדיין גבוהים בכ-20% ממה שהיו לפני שנה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

פסגת G7 (צילום: Doug Mills/Pool via REUTERS)
פסגת G7 (צילום: Doug Mills/Pool via REUTERS)

אולם, רוסיה איימה להשיב על כך באיסור גורף של ייצוא נפט לכל המדינות שיתמכו בהחלטה. "פשוט לא נספק נפט לחברות או מדינות כאלה ואחרות שמטילות עלינו מגבלות", אמר סגן ראש הממשלה הרוסי אלכסנדר נובאק.

כמו כן, גורמים בכירים בממשל ביידן הודו לאחרונה כי נוצר חשש כבד מפני האפשרות שמחירי הגז והחשמל בארצות הברית ומדינות האיחוד האירופי יעלו בשל מחסור צפוי בגז. זאת, לאחר שרוסיה הודיעה מראש כי תצמצם את האספקה שלה לגרמניה ל-20% בלבד מהקיבולת שלה.