שלושה בני אדם מתו ושישה אחרים נדבקו בדלקת ריאות מסתורית בארגנטיה השבוע, כך הודיעו היום (שישי) הרשויות במדינה. כל המקרים התרכזו סביב מרפאה פרטית בצפון מערב מחוז טוקומן שבמרכז ארגנטינה.

וריאנט חדש או התפרצות מחודשת? ארבעה מקרי "חום גבוה" אובחנו בגבול סין
"מעל מיליון מתים בשנה מנגיף הקורונה": ארגון הבריאות העולמי במסר מדאיג

הרשויות מסרו כי נשלל המצאותו של נגיף הקורונה בגופם של אלו שנדבקו וכן סוגים שונים של וירוס השפעת. בתוך כך, ממשיכות הרשויות במדינה לבצע בדיקות של אספקת המים והמזגנים באזור כדי לאתר את מקור הנגיף. אלו שהיו בקרבתם של הנדבקים נמצאים תחת מעקב אפימדיאולוגי אך עד כה אף אחד מהם לא פיתח סימפטומים. ששת החולים הראשונים החלו להראות תסמינים בין ה-18 ל-23 באוגוסט.

בין שלושת ההרוגים היו שני חובשים ואישה בת 70 שאושפזו במרפאה בצפון ארגנטינה. הרשויות במדינה חושדות כי האישה שנפטרה היא "חולה אפס", משמע החולה הראשונה שממנה הנגיף התפשט. שר הבריאות של מחוז טוקומן, אמר היום כי "החולים נמצאים במצב נשימתי חמור עם דלקת ריאות שמזכירה מאוד את הקורונה. התסמינים כללו חום גבוה, כאבי גוף וקשיי נשימה".

נגיף הקורונה (צילום: אינגאימג')
נגיף הקורונה (צילום: אינגאימג')

בעוד שגורמים רשמיים בארגנטינה נשמעו מודאגים בשל הנגיף, מומחים רבים ברחבי העולם נשמעים מודאגים פחות. מומחה למחלות זיהומיות מאוניברסיטת בוסטון, אמר ל- DailyMail: "רמת הסיכון הנוכחית לאנשים ממדינות מערביות היא 0.1 מתוך 10. מניסיוני במהלך 20 השנים האחרונות בערך, יש כל הזמן התראות תקופתיות שיוצאות על מחלה מסתורית או דלקת ריאות מסתורית וזה באזור בעולם שבו לא קיימת יכולת אבחון טובה, ואז הם מגלים שזה משהו לא כל כך נדיר ברגע שעושים בדיקות מקיפות".

פרופ' בריטי בתחום הרפואה מסר ל-BBC כי "בשלב זה די בלתי אפשרי לומר מה עשוי להיות מקור הנגיף, דברים כאלה קורים מעת לעת. לעתים קרובות הם פשוט מתפרצים, אבל לא תמיד. לפעמים יש נגיפים שגורמים להתפרצות מקומית משמעותית. למומחים אמורות להיות יותר תשובות תוך ימים אודות הנגיף עצמו". בכירה בריטית נוספת מסרה כי "מוקדם מדי להגיב אם זה מהווה איום על אוכלוסייה רחבה יותר או שזה יישאר בגדר התפרצות מקומית".