טבח בקנדה: עשרה בני אדם נרצחו ו-15 אחרים נפצעו במסע דקירות שהתרחש במספר מוקדים במחוז ססקצ'ואן. המשטרה המקומית פתחה בסריקות אחר שני החשודים בביצוע המעשה, דמיאן ומיילס סנדרסון בני ה-31 וה-30.

המשטרה המקומית מסרה כי שני החשודים נראו נוסעים במכונית ניסן רוג שחורה ונראו בעיר רג'ינה, כ-320 ק"מ דרומית למתקפות שביצעו על פי החשד במדינת ג'יימס סמית' קרי ניישן ובכפר וולדון.

"נראה שחלק מהיעדים סומנו מהראש וחלק היו אקראים", אמרה רונדה בלקמור, בכירה במשטרה המקומית במסיבת עיתונאים שכונסה במחוז לאחר האירוע. לדבריה, "קשה לדבר בשלב זה על המניע למעשים". 

שוטר קנדי באחת מזירות הרצח (צילום: REUTERS/David Stobbe)
שוטר קנדי באחת מזירות הרצח (צילום: REUTERS/David Stobbe)

במשטרה ציינו עוד כי התקיפות התרחשו ב-13 זירות שונות, והבהירו כי ייתכן שמספר הפצועים יעלה בהמשך. עוד מסרה המשטרה, כי ייתכן שיהיו נפגעים נוספים שהעבירו את עצמם לבתי חולים שונים.

הטבח הוא אחד ממעשי ההרג ההמוניים והקטלניים ביותר בהיסטוריה הקנדית, שאינה רגילה להתקפי אלימות המונית הנפוצים יותר בשכנתה ארצות הברית.

אחד החשודים, מיילס סנדרסון, הוכרז במאי האחרון כ"חופשי שלא כדין" על ידי "חוסמי הפשע של מחוז ססקצ'ואן", תוכנית המעודדת את הציבור לשתף פעולה עם המשטרה. לא נמסרו פרטים נוספים על הסיבה בגינה הוא מבוקש.