המשטרה עדיין מנהלת מצוד אחר דמיאן ומיילס סנדרסון, החשודים בביצוע הטבח שאירע הלילה (בין ראשון לשני) במחוז ססקצ'ואן בקנדה, במהלכו נרצחו עשרה בני אדם  ו-15 אחרים נפצעו. המשטרה בקנדה הפיצה את תמונותיהם של השניים, במטרה שהציבור יוכל לסייע באיתורם. 

טבח בקנדה: עשרה בני אדם נרצחו במסע דקירות במחוז ססקצ'ואן

אחד החשודים, מיילס סנדרסון, הוכרז במאי האחרון כ"חופשי שלא כדין" על ידי "חוסמי הפשע של מחוז ססקצ'ואן", תוכנית המעודדת את הציבור לשתף פעולה עם המשטרה. לא נמסרו פרטים נוספים על הסיבה בגינה הוא מבוקש.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו תיאר את השניים כ"איומים ושוברי לב". הוא ציין כי ממשלתו הייתה בקשר ישיר עם הנהגת קהילת ג'יימס סמית קרי ניישן, שקורבנות הטבח משתייכים אליה, וכי היא תסייע להם. עוד אמר טרודו, כי "האחראים למתקפות המתועבות של היום חייבים לעמוד לדין במלואו. אני חושב על אלה שאיבדו אדם אהוב ועל אלה שנפצעו".

רונדה בלקמור, עוזרת הנציבה של המשטרה בססקצ'ואן, אמרה כי הקשר בין החשודים לא ברור. היא ציינה כי עדיין לא ברור מה המניע שעמד מאחורי הרצח ההמוני והוסיפה: "זה נורא מה שקרה במחוז שלנו היום".

בובי קמרון, ראש הפדרציה של מדינות הילידים הריבוניות המייצגת את קבוצות האומות הראשונות בססקצ'ואן, אמר שייתכן כי הטבח קשור לסמים. "הלב שלנו נשבר על כל הנפגעים. זה ההרס שעומד בפנינו כאשר סמים לא חוקיים ומזיקים פולשים לקהילות שלנו".

אחת מזירות הטבח בקנדה (צילום: REUTERS/David Stobbe)
אחת מזירות הטבח בקנדה (צילום: REUTERS/David Stobbe)

אחד מקורבנות הטבח הוא ווס פטרסון, אלמן בן 77. בשיחה עם AP אמרה חברת הקהילה רובי וורקס כי הוא היה כמו דוד עבורה. "הוא לא עשה כלום. זה לא הגיע לו. הוא היה איש טוב וטוב לב".

היא הוסיפה שהאירוע זעזע את הקהילה שבה קולות הסירנות כמעט ולא נשמעים. "אף אחד בעיר הזו לא הולך לישון שוב. הם יפחדו לפתוח את הדלת שלהם", אמרה.

שני קורבנות נוספים זוהו כלאנה הד, אם לשניים, ובן זוגה.

בעקבות הטבח הכריזה ממשלת קנדה על מצב חירום והקימה שני מרכזי מבצעי חירום.