שרת החוץ הבריטית ליז טראס נבחרה היום (שני) להחליף את בוריס ג'ונסון כראש המפלגה השמרנית. המשמעות היא, כי היא תכהן כראש ממשלת בריטניה ותהיה כך האישה השלישית בתפקיד. סוכני ההימורים והסוקרים סימנו אותה כפייבוריטית לאורך הפריימריז, לאחר שניצחה שישה יריבים בסדרה של הצבעות חוזרות בקרב חברי הפרלמנט השמרנים (MP) והביסה את שר האוצר לשעבר רישי סונאק בהצבעה בקרב חברי המפלגה, המייצגים פחות מ-1% מאוכלוסיית המדינה.

מאז כניסתה לפרלמנט ב-2010, טראס טיפסה במהירות בסולם הפוליטי ומילאה מספר תפקידים בקבינט תחת ראשי הממשלה דיוויד קמרון, תרזה מיי וג'ונסון, כולל תפקידה הנוכחי כשרת החוץ.

בקמפיין הבחירות שלה הבטיחה טראס לבצע שינויים כלכליים, בהם הפחתת מסים וביטול היטלי אנרגיה, ופסלה מסים חדשים או שימוש ב"נדבות" כדי לטפל במשבר יוקר המחיה.

סונאק האשים את טראס בהתחמקות מביקורת על תוכניות המס שלה, שלטענתו אינן מציאותיות ויביאו לאינפלציה נוספת.

ליז טראס (צילום: רויטרס)
ליז טראס (צילום: רויטרס)

טראס לא תמיד הייתה שמרנית ובעבר הייתה למעשה חברה נושאת קלפים ב"ליברל-דמוקרטים", מפלגת אופוזיציה מהמרכז-שמאל. טרוס גם הייתה נשיאת הליברל-דמוקרטים של אוניברסיטת אוקספורד כאשר למדה פוליטיקה, פילוסופיה וכלכלה והיא דיברה בעד ביטול המלוכה בוועידת המפלגה ב-1994.

כשנתיים לאחר מכן, טראס הצטרפה למפלגה השמרנית. היא התנגדה לברקזיט אך הפכה לתומכת נלהבת לאחר שהתחיל הקמפיין למען הישארותה של בריטניה באיחוד האירופי. עצם שינוי עמדותיה והמעברים ממפלגה למפלגה גרמו לציבור הבריטי לתהות האם  אלו דעותיה האמיתיות, או שמא הן משקפות רק את מה שנוח לה באותה העת.