הסכם הגרעין: אתר "בלומברג" האמריקאי דיווח היום (רביעי) כי ארה"ב עדכנה את ישראל שהחתימה על ההסכם בין איראן למעצמות המערב אינה צפויה בקרוב. עוד דווח כי בכירים אמריקאים פנו לראש הממשלה, יאיר לפיד, ועדכנו אותו כי ההסכם לא ייחתם בעתיד הנראה לעין. 

הדיווח מגיע על רקע המבוי הסתום במשא ומתן בין הרפובליקה האסלאמית למערב. רה"מ לפיד הצהיר אמש כי "אם איראן תמשיך לנסות, היא תגלה את ידה הארוכה ואת יכולותיה של ישראל". לפיד אמר את הדברים במהלך ביקור בבסיס חיל האוויר נבטים והוסיף: "עדיין מוקדם מדי לדעת אם אכן הצלחנו לבלום את הסכם הגרעין, אבל ישראל ערוכה לכל איום ולכל תרחיש. נמשיך לפעול בכל הגזרות נגד הטרור ונגד מבקשי רעתנו. כפי שסוכם ביני לבין הנשיא ביידן, יש לנו חופש פעולה מלא לעשות כל מה שנמצא לנכון כדי למנוע את האפשרות שאיראן תהפוך לאיום גרעיני". 

המשלחת האיראנית נכנסת לשיחות על הסכם הגרעין (צילום: REUTERS/Lisi Niesner)
המשלחת האיראנית נכנסת לשיחות על הסכם הגרעין (צילום: REUTERS/Lisi Niesner)

כזכור, הדיווח גם מגיע לאחר שהאמריקאים כינו את התשובה האיראנית כ"צעד אחורה". בתוך כך, יועץ צוות המשא ומתן האיראני להסכם הגרעין, מוחמד מרנדי, התראיין ביום ראשון האחרון לערוץ "אל-ג'זירה" הקטארי והצהיר כי "איראן תהיה סבלנית. היא לא תקבל אי בהירות או פרצות בהסכם, החורף מתקרב והאיחוד האירופי עומד בפני משבר אנרגיה משתק".

כמו כן, יועץ צוות המשא ומתן האיראני להסכם הגרעין, הוסיף כי "איראן לא תעזוב את השולחן, למרות ביטול ההסכם משנת 2015, ולאחר שארה"ב תחת הנשיאים לשעבר, ברק אובאמה ודונלד טראמפ, הפרה באופן שיטתי את ההסכם והפעילה לחץ מרבי על אזרחים חפים מפשע, ונשיא ארה"ב כיום, ג'ו ביידן, עד היום ממשיך את המדיניות של טראמפ. זה למה איראן רוצה לוודא שאין פרצות בהסכם לפני שההסכם יוכל להיחתם באופן סופי.