בצל ההרעה במצבה של מלכת אנגליה אליזבת, ארבעה ילדיה, בהם הנסיך צ'ארלס ואשתו קמילה, כמו גם נכדה הנסיך וויליאם, עשו את דרכם לטירת בלמורל שבסקוטלנד על מנת לשהות לצידה. על פי הדיווחים גם הנסיך הארי ורעייתו מייגן מרקל בדרכם לטירה. נכון לעכשיו לא ברור מהו מצבה של המלכה בת ה-96, אך בממלכה הבריטית מתכוננים לנורא מכל. כבר ב-2004 התגלה תיק יד ובו מחשב נייד עם תוכניות למקרה של מוות וכל הסידורים שיהיו במדינה לציון מותה. התיק נגנב ממכוניתו של קצין העיתונות בארמון בקינגהאם, סטיוארט ניל. 

בריטניה מתפללת לשלום המלכה אליזבת': "הרופאים מוטרדים ממצבה הבריאותי"

התוכניות שכונו "מבצע גשר לונדון'" לא פורסמו בסופו של דבר ואיש לא יודע להיכן נעלמו, וכך רבים מנחשים מה יקרה ביום הגורלי על פי מותם של מלכים קודמים באנגליה. ה"דיילי סטאר און ליין" שוחח עם מספר מומחים שהסבירו מה צפוי לקרות. 

המלכה אליזבת השנייה לא רק זכתה באריכות ימים. היא המלכה/ מלך ששלטו הכי הרבה ימים כמלכים באנגליה ומאז 1952 היא מלכת בריטניה. רבים בממלכה אוהבים אותה מאוד ומותה יגרום לצער אדיר במדינה. ב-70 שנות שלטונה העולם עבר מהפכים ושינויים אדירים כמו נפילת הקומוניזם, הצעד הראשון של האסטרונאוט ניל ארמסטרונג על הירח, הופעת האינטרנט ועוד שינויים עצומים ורבים. ב-1945 היא למדה איך לנהוג באמבולנסים במלחמה, לתקן בעיות מכניות בכלי רכב ועוד. 

מלכה מאז 1952. אליזבת. צילום: גטי אימג'
מלכה מאז 1952. אליזבת. צילום: גטי אימג'
ההלוויה של המלכה כבר תוכננה בצורה קפדנית. עורך האתר לחדשות בית המלוכה צ'רלי פרוקטור אמר: "הצער במדינה יהיה עצום. ההלם יהיה ענק". 
200 אלף מתאבלים צפויים לעבור ליד ארונה
מועצת העלייה, שהיא הגוף הטקסי המתאסף בארמון סנט ג'יימס לאחר מות מלך מכהן, תתכנס מיד עם מות המלכה ותודיע על מינויו של הנסיך צ'ארלס למלך. גם אם מינויו לא יהיה רשמי עדיין אין מצב כזה שאין מלך או מלכה לבריטניה ולכן הדגל אף פעם לא מורד לחצי התורן.  
ביום מותה של המלכה ארמון בקינגהאם ידווח על כל המתרחש סביב המוות. הוא גם שיבשר את הבשורה הקשה לאזרחים. כל התוכניות בטלוויזיה, ברדיו ובאינטרנט יקדישו את כל הכותרות הראשיות למלכה ופועלה. כל המגישים ילבשו חליפות ועניבות שחורות וצפויים שידורים לפחות 24 שעות ברציפות. ערוץ BBC יוקדש כולו למותה של המלכה. כשהמלך האחרון מת ב-1952 כל תוכניות הבידור ב-BBC בוטלו וגם הפעם מתוכנן דבר דומה. גם הצגות תאטרון יבוטלו באיסטאנדרס. גם אחרי שהנסיכה דיאנה מתה ב-1997 היו מהלכים דומים בבית המלוכה. 
אלפי אנשים שיתאבלו על מותה של המלכה צפויים לצאת לרחובות סביב ארמון בקינגהאם כדי להניח פרחים, להדליק נרות ולתת לה כבוד אחרון. לפני ההלוויה תועבר המלכה לכנסיית ווסטמינסטר וכ-200 אלף מתאבלים צפויים לעבור ליד ארונה. בדרך כלל המלכים שוכבים שלושה ימים אחרי טקס קצר בארמון. רוברט מוריס, מומחה לחוקה הבריטית בקולג' של לונדון אמר, כי ייתכן שבמקרה של המלכה היא תשכב יותר משלושה ימים.
ראש ממשלת בריטניה תצטרך להישבע אמונים למלך החדש ושני בתי הפרלמנט יפוזרו כדי להשתתף בהלוויה שתצא מכנסיית ווסטמינסטר לתחנת הרכבת פדינגטון ומשם לכנסיית סט. ג'ורג', שם המלכה תיקבר. בנוסף תהיה שמירה קפדנית של כוחות משטרה וחיילים ברחובות. 
פרוקטור ציין כי "ההלוויה של הוד מלכותה מתוכננת בקפידה. המבצע כאמור ידוע בחוגי המלוכה כ-'מבצע גשר לונדון". את טקס האשכבה יערוך ג'סטין וולבי, הארכיבישוף מקנטרברי.
כמו כן מצפים באנגליה לבואם של מנהיגים מרחבי העולם. ההלוויה של המלכה תהיה ממלכתית - דבר נדיר מאוד בממלכה. האחרונה הייתה ב-1965 כשווינסטון צ'רצ'יל מת. המלכה תיקבר ליד אביה קינג ג'ורג' השישי. 
צריך לזכור שביום מותה של המלכה ייסגרו כל בתי העסק, הבורסות והחלק העסקי והמסחרי של המדינה ייסגר. באותה תקופה צפויים הפסדים של כשישה מיליון ליש"ט, שלא לדבר על משכורות ענקיות שישולמו לאנשי הביטחון שישמרו על הסדר. 
הכתרת המלך החדש תתקיים רק מספר חודשים אחרי מותה של המלכה. זאת מכיוון שההכתרה אמורה להיות אירוע משמח ואין עניין לערבב אבל עם שמחה. המלך צ'ארלס החדש יקווה שגורלו יהיה טוב יותר מזה של שני המלכים הקודמים בשם הזה ששלטו באנגליה. צ'ארלס הראשון הוצא להורג והשני הודח. הוא כנראה יוכרז כמלך צ'ארלס השביעי ולא השלישי.