סופו של עידן: כרוז שנשלח על ידי ארמון בקינגהם הכריז היום (חמישי) על מותה של המלכה אליזבת השנייה. המלכה היתה בת 96 במותה וההודעה הרשמית לציבור, שהועברה ברשת BBC ובכלל תחנות הרדיו ואתרי האינטרנט הבריטים, היא חלק ממבצע שכבר לפני מספר שנים זכה לכינוי "גשר לונדון נפל".

חלק מפרטי המבצע לא ידועים לתקשורת, אך מסתמן כי כלל השידורים יופסקו והם צפויים להיות מוקדשים, לפחות ביומיים הקרובים למלכה ומורשתה. מכיוון שלא יכול להיות מצב שבו הממלכה המאוחדת נותרת ללא מונרך, מחליפה ימונה עוד היום, אך יומלך בפועל בעוד מספר חודשים, שכן ההכתרה היא אירוע משמח שאמורים לחגוג.

בנה צ'ארלס מונה לתפקיד מלך בריטניה, קמילה אשתו זכאית על פי חוק לתואר "המלכה בת הזוג" (Queen Consort). צ'ארלס יכונה כ"צ'ארלס השלישי".

בהודעה שפרסם המלך, הוא אמר כי "מותה של אמי האהובה, הוד מלכותה המלכה, הוא רגע של העצבות הגדולה מכל עבורי ועבור כל חברי משפחתי". "אנחנו מתאבלים עמוקות על לכתה של שליטה יקרה ואם אהובה מאד", כתב. "אני יודע שהאובדן שלה יורגש מאד ברחבי המדינה, שטחי הממלכה וחבר העמים, ואצל אין ספור אנשים ברחבי העולם", הוסיף המלך צ'רלס. "במהלך תקופת האבל והשינוי, משפחתי ואני נתנחם ונתחזק בכך שאנחנו יודעים על הכבוד והחיבה העמוקה שהמלכה זכתה להם".

תקופת ילדותה

המלכה קיבלה את התואר ב-6 בפברואר, 1952, וב-2 ביוני 1953 הוכתרה באופן רשמי. היא אמם של הנסיך צ'ארלס יורש העצר, וסבתם של הנסיכים ויליאם והארי. כהונתה כמלכה היא הארוכה ביותר בהיסטוריה הבריטית, ובמהלכה, ניסתה לקדם את הממלכה לעידן המודרני, תוך שהתמודדה עם האתגרים שניצבו בפני בית המלוכה בחלוף השנים, הנעוצים בעמדת הציבור כלפיו.

המלכה נולדה כנסיכה אליזבת' אלכסנדרה מארי ב-21 באפריל 1926 בלונדון, בתם של הנסיך אלברט (דוכס יורק ולימים המלך ג'ורג' השישי) ואליזבת' בווס-ליון. המלכה, שכונתה בילדותה "ליליבת'", זכתה להנות כעשור מחייה מכל הפריבילגיות שבהיותה בת מלוכה, ללא המחויבויות הכרוכות בכ. 

אביה ואמה של המלכה, העבירו את זמנם בין ביתם בלונדון ומעון המלוכה, לבין אחד מאתרי המגורםי העיקריים של בית המלוכה בוונידזור. אליזבת' ואחותה מרגרט חונכה בבית המשפחה.

במהלך מלחמת העולם השניה, המלכה ואחותה שהו בעיקר מחוץ ללונדון. שם פרצה עם שידורי רדיו, בהיותה בת 14 בלבד. במהרה החלה המלכה (עוד טרם הוכתרה לכזאת) למלא חובות נוספות כחלק מהיותה בת מלוכה. 

את הופעתה הציבורית הראשונה ביצעה ב-1942, כאשר פיקחה על חיילים לאחר שמונתה למפקדת בפועל של משמרות חיל הרגלים על ידי אביה. במרץ האחרון, לאחר שהות בת כשנתיים בטירת ווינדזור שבברקשייר, הודיעה המלכה שתמשיך לגור בה דרך קבע, ולא תשוב לארמון בקינגהאם בלונדון.

ביוני האחרון חגגה בריטניה את 70 שנות כהונתה כמלכה ובמלאת לה 96 שנים, באירועים רשמיים שנמשכו ארבעה ימים בהם. בין הדרכים בהם צוינה כהונתה היו גם מטס, מצעד צבאי, קונצרט ענק, ארוחות המוניות ותמונה משפחתית על מרפסת הארמון.