העולם בוכה יחד עם בריטניה: לאחר מותה הערב (חמישי) של המלכה אליזבת השנייה, מנהיגי העולם פרסמו הספדים על המלכה ששלטה לאורך 70 שנים. 

בהודעה שפרסם המלך החדש, צ'ארלס השלישי, הוא אמר כי "מותה של אמי האהובה, הוד מלכותה המלכה, הוא רגע של העצבות הגדולה מכל עבורי ועבור כל חברי משפחתי". "אנחנו מתאבלים עמוקות על לכתה של שליטה יקרה ואם אהובה מאד", כתב. "אני יודע שהאובדן שלה יורגש מאד ברחבי המדינה, שטחי הממלכה וחבר העמים, ואצל אין ספור אנשים ברחבי העולם", הוסיף המלך צ'רלס. "במהלך תקופת האבל והשינוי, משפחתי ואני נתנחם ונתחזק בכך שאנחנו יודעים על הכבוד והחיבה העמוקה שהמלכה זכתה להם".

ראש ממשלת בריטניה ליז טראס אמרה בתגובה למותה של מלכת אנגליה אליזבת השניה, כי "כולנו הרוסים ממותה של המלכה אליזבת. זה הלם עצום לאומה ולעולם. היא הייתה הסלע שעליו נבנתה בריטניה המודרנית. המדינה שלנו גדלה ושגשגה תחתיה והרוח שלה תחזיק מעמד. היא הייתה אהובה ומוערצת בכל רחבי העולם".

עוד אמרה טראס כי "המלכה אליזבת הייתה עבורי השראה אישית. היא הייתה דוגמה לכולנו ונגעה בחייהם של מיליונים ברחבי העולם. בימים הקשים שלפנינו נתכנס ביחד כדי לחגוג את חיי השירות שלה".

ראש ממשלת בריטניה לשעבר, בוריס ג'ונסון, אמר כי המדינה חשה תחושה עמוקה ואישית של אובדן עם פטירתה של המלכה אליזבת. "היא נראתה כל כך נצחית וכל כך נפלאה. האמנו כמו ילדים, שהיא פשוט תמשיך עוד ועוד".

ראש ממשלת בריטניה לשעבר, תרזה מיי, כתבה בטוויטר כי "הוד מלכותה הייתה עדה לשינוי עצום, נעה בכישרון עם הזמן אך תמיד סיפקה יציבות והרגעה. היא הייתה הקבועה שלנו לאורך העידן האליזבתני הגדול הזה. זה היה הכבוד של חיי לשרת אותה כראש ממשלה. מחשבותינו ותפילותינו כעת עם משפחתה. אלוהים ישמור את המלך".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פרסם הצהרה רשמית: "מורשתה של המלכה תאיר באור גדול בדפי ההיסטוריה הברית ובסיפורו של עולמנו". עוד אמר ביידן, כי "בעולם של שינוי מתמיד, היא היוותה נוכחות מתמידה ומקור לנחמה ולגאווה עבור דורות של בריטים, כולל רבים שמעולם לא הכירו את המדינה שלהם בלעדיה. המלכה אליזבת השנייה הייתה מדינאית עם כבוד והתמדה שאין כמותם והיא סייעה להעמיק את הברית בין הממלכה המאוחדת ובין ארה"ב. היא סייעה להפוך את היחסים שלנו למיוחדים".

המלכה אליזבת' השנייה (צילום:  Stuart C. Wilson gettimages)
המלכה אליזבת' השנייה (צילום: Stuart C. Wilson gettimages)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין גם התייחס למותה של אליזבת השנייה. בהודעה ששלח למלך אנגליה החדש צ'ארלס, בנה של המלכה, כתב פוטין כי "המלכה נהנתה בצדק מאהבה וכבוד של נתיניה, וגם מסמכות על הבמה העולמית".

בנוסף כתב לצ'ארלס: "אני מאחל לך אומץ וחוסן מול האובדן הקשה, הבלתי הפיך הזה. הרשה לי לבקש ממך להעביר תנחומים ותמיכה כנים לבני משפחת המלוכה ולכל העם של בריטניה הגדולה".

קאנצלר גרמניה אולף שולץ: "אנחנו מתאבלים על מותה של המלכה. היא תחסר לכולנו, נתגעגע להומור שלה".

ראש ממשלת אירלנד מיהאל מרטין: "בשם ממשלת אירלנד, אני שולח את תנחומיי העמוקים לאנשי בריטניה. ביקורה של המלכה בשנת 2011 היה צעד מרכזי בנורמליזציה של היחסים עם שכנתינו הקרובה ביותר".

נשיא צרפת עמנואל מקרון: "אני אזכור את המלכה כחברה של צרפת. מלכה טובת לב שהשאירה חותם עמוק על ארצה ועל המאה בה מלכה".

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו: "קיבלנו בלב כבד על מותה של המלכה אליזבת השנייה. המלכה הייתה נוכחת בחיינו ושירותה למען העם הקנדי לנצח תישאר חלק חשוב ממורשת ארצנו".

נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר: "שמה של המלכה אליזבת השנייה יהיה חקוק בהיסטוריה".

נשיא אוקראינה ולודומיר זלנסקי: "בעצב עמוק שמענו על מותה של הוד מלכותה המלכה אליזבת השנייה. בשם העם האוקראיני, אנחנו מביעים צער עמוק על מותה ומציעים את תנחומינו העמוקים לכל אנשי בריטניה".

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונרו, הכריז על שלושה ימי אבל בשל מותה של המלכה אליזבת השנייה.

נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, כתב :"איזו ליידי מפוארת ויפה היא הייתה - לא הייתה מישהי כמותה".