אבל כבד שורר בבריטניה בעקבות מותה של המלכה אליזבת השנייה אתמול בערב. הממלכה תיכנס כעת ל-10 ימי אבל לאומיים ובסופם תובא המלכה, שכיהנה בתפקיד 70 שנה, למנוחות באחוזת ווסטמיניסטר בלונדון. תושבי בריטניה התקשו לקבל את הבשורה על מותה של המלכה, והמוני אזרחים ותיירים הגיעו לרחבת ארמון בקינגהאם, ממאנים להשלים עם העובדה כי המלכה איננה.

סופו של עידן: המלכה אליזבת מתה בגיל 96
מרגע המוות ועד לווית המלכה אליזבת: כך יראו 10 הימים הקרובים בבריטניה

דייב ופליס אמרו כי "המלכה הייתה דמות מדהימה שהעניקה הרבה למולדת ולעולם והייתה כמו סבתא בשבילנו".

צעיר בשם אנטוני אמר כי היא הייתה "כמו סבתא לכולם", וציין כי "זה סופו של עידן. זה עידן חדש לעם ולממלכה".

תושב אחר בשם מריו אמר: "כולם העריצו את המלכה לא משנה מי אתה או אם אהבת אותה. הייתה תחושה שהמלוכה תיפול אם היא לא תהיה, היא החזיקה את המוסד הזה חי".

דניאלה, תיירת מאיטליה שמבקרת בבריטניה, סיפרה כי "מצאנו במשפחה שורשים למשפחת המלוכה אז ממש התעניינו. אנחנו מאוד עצובים. המלכה הייתה מאוד חכמה ונתנה המון לכל העולם. היא חשבה על הכל, זה יום עצוב לעולם".

המלכה אליזבת (צילום: רויטרס)
המלכה אליזבת (צילום: רויטרס)

האנה סיפרה בהתרגשות כי היא העריצה את המלכה. "היא נתנה הכל לממלכה ולעולם, אני ממש לא אוהבת את צ'ארלס ואת המחשבה שהוא עכשיו המלך, זה זמן עצוב לממלכה".

תושב בשם אנדי סיפר כי "המלכה נתנה לנו כל כך הרבה. אני מקווה שעם צ'רלס יהיה טוב מבחינת האנרגיה שתהיה, אמנם כולם אומרים שהוא לא יהיה טוב אבל תנו לו צ'אנס". 

הרב הראשי של הקהילה הספרדית בבריטניה וחבר הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה, יוסף דווק, ספד לה ואמר: "אבל גדול נפל על המדינה ועל הקהילה היהודית בבריטניה. בכל שבת היינו מתפללים לשלומה ובריאותה של המלכה אליזבת. הקשרים שלנו איתה ועם הנסיך צ'ארלס היו אדוקים ומדי שנה בית המלוכה היה תומך באירועי הקהילה היהודית ומסייע לנו, בכדי לשמור על חופש הדת של היהודים במדינה ולהיאבק באנטישמיות ברחבי הממלכה. קצת לפני תקופת הקורונה זכיתי לבקר אותך בארמון בקינגהאם ולהודות להם על יחסיהם הקרובים עם הקהילה היהודית. יהי זכרה ברוך".

אזרחים בריטים מתאספים ברחבת ארמון בקינגהאם (צילום: רויטרס)
אזרחים בריטים מתאספים ברחבת ארמון בקינגהאם (צילום: רויטרס)

צעיר בשם אנדרו אמר: "אני בהלם. ידענו שזה יקרה יום אחד אבל לא חשבנו שזה יהיה היום. המלכה נתנה כל כך הרבה לממלכה ולעולם, אני מקווה שיהיה טוב למדינה".

עבדול, מהגר מדרום אפריקה שמתגורר במנצ'סטר: "כולנו מזועזעים, אף אחד לא מרוצה מהחדשות. למלכה הייתה הרבה השפעה, במיוחד באפריקה.

דימה, מהגר מעיראק שמתגורר גם הוא במנצ'סטר, התקשה לקבל את הבשורה ואמר: "זה עצוב, אני לא אוהב שינויים, היא הייתה כל כך טובה. אני מפחד שיהיה שינוי עכשיו שיש מישהו חדש, גם אהבתי את העובדה שיש מלכה אישה".