מותה של המלכה אליזבת השנייה הביא אמש לקיצו של עידן בממלכה, וגרם גם להסתכלות לאחור, אל עבר שנות כהונתה ומורשתה.

מתוקף תפקידה, אליזבת השנייה ביקרה במדינות רבות בעולם, כך את קנדה פקדה לדוגמה לא פחות מ-27 פעמים. לאחר שמלאו לה 50, היא ביקרה לראשונה ב-43 מדינות שונות ברחבי הגלובוס.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

המלכה אליזבת' השנייה ונשיא ארה''ב לשעבר, ביל קלינטון (צילום: רויטרס)
המלכה אליזבת' השנייה ונשיא ארה''ב לשעבר, ביל קלינטון (צילום: רויטרס)

אזור המזה"ת גם הוא לא היה זר לה, כאשר נסעה למדינות כמו ירדן, מצרים, ואזורים נוספים בצפון אפריקה-אך משום מה, ישראל לא הייתה על המפה. המלכה מעולם לא ביקרה כאן. 

ביקורה של אליזבת השנייה בירדן בשנת 1984 התקבל באופן שנוי במחלוקת על ידי הקהילה היהודית בבריטניה, כאשר דווח כי הביעה תמיכה במאבק הפלסטיני והתנגדות כלפי פעולותיה של ישראל באזור. עם זאת, היא אירחה נשיאים ישראלים כמו חיים הרצוג ועזר ויצמן, והעניקה לשמעון פרס תואר אבירות לשם כבוד אי שם בשנת 2008. 

הנשיא הרצוג הזמין את המלכה לבקר בארץ, אך הביקור הרשמי היחידי של בן מלוכה בישראל היה של נכדה, הנסיך וויליאם, כאשר בנה ובעלה ביקרו בארץ בנפרד. 

על פי ההערכה, בשל המלצותיו של משרד החוץ הבריטי והפחד מחרם נפט ערבי נמנעה אליזבת השנייה מלהגיע לישראל, אך גם כאשר הוסר החשש מחרם שכזה, המלכה עדיין לא הגיעה. 

המלכה אליזבת' השנייה בביקור בקנדה (צילום: רויטרס)
המלכה אליזבת' השנייה בביקור בקנדה (צילום: רויטרס)

יחסיה של המלכה עם הקהילה היהודית בבריטניה 

המלכה אליזבת השנייה הייתה שרויה ביחסים טובים עם חברי הקהילה היהודית בממלכה המאוחדת במהלך שנות כהונתה, והעניקה תארי אבירות ליהודים בריטים רבים. הברונית יעקובוביץ נהגה לספר כי בכל פעם שהיא והרב הראשי הוזמנו לארוחת ערב מלכותית בארמון, התפריט היה כשר למהדרין והוכן באופן זהה לכל יושבי השולחן, והמנות היו גדולות ומכובדות.