מארק רגב, לשעבר שגריר ישראל בבריטניה, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל בתכניתו ב-103FM בעקבות מותה של המלכה אליזבת השנייה, וסיפר על הדמות שהייתה. 

"צריך לזכור שמדובר בדמות ייצוגית, ללא כוח פוליטי אמיתי", אמר רגב בפתח השיחה. "נפגשתי איתה מספר פעמים, היא הייתה אישה רצינית, עבדה בשירות המדינה. היא הייתה מאוד דבקה במימוש תפקידה אבל היא לא נכנסה לפוליטיקה וזו הסיבה שאהבו אותה, מפני שהיא הייתה מעל". 

המלכה אליזבת' השנייה בביקור בברלין (צילום: רויטרס)
המלכה אליזבת' השנייה בביקור בברלין (צילום: רויטרס)

לשאלתו של משעל, כיצד ניתן להסביר את העובדה שהמלכה מעולם לא ביקרה בישראל, השיב רגב כי איננו יודע האם אליזבת השנייה הייתה בעד או נגד ישראל, "אבל העובדה הפשוטה היא שהיא ביקרה אצל השכנים שלנו ביקורים רבים ואף פעם לא הגיעה אלינו, בכל שנות כהונתה לא באה לבקר בישראל. היא דמות ייצוגית, היא לא קובעת מדיניות, ואצלם בבריטניה אף נציג בכיר של משפחת המלוכה לא מבקר בשום מקום ללא אישור של משרד החוץ הבריטי. היא כמו שגרירה, היא נציגת הממשלה הנבחרת, היא לא קובעת בעצמה, אלא הפקידות הבכירה", הסביר.

בכל הנוגע למלך החדש צ'ארלס השלישי, ציין רגב כי לעניות דעתו, צ'ארלס ימשיך בדרכה של המלכה אליזבת המנוחה, ואם לא יעשה כן, יטעה טעות חמורה. "הסגנון שלה מאוד התאים לעם הבריטי", הרחיב השגריר לשעבר.

המלכה אליזבת' השנייה ובנה צ'ארלס (צילום: רויטרס)
המלכה אליזבת' השנייה ובנה צ'ארלס (צילום: רויטרס)

"הייתי עם צ'ארלס לא מעט, באנו יחד לישראל ללוויית שמעון פרס, אחרי זה הוא היה פה שוב באירוע של 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ. היו לי שיחות איתו יותר מהמלכה, ייתכן שהוא באמת ידיד הקהילה היהודית. כאשר ג'רמי קורבין, היו"ר לשעבר של מפלגת הלייבור, הואשם בהתבטאויות אנטישמיות, צ'ארלס כינס אירוע הוקרה לקהילה היהודית בבריטניה, כאות תודה לתרומתם של היהודים לחברה הבריטית, וזה הצביע אולי על נטיות ליבו. אבל צריך לזכור, הוא לא קובע, הוא גם מלך ייצוגי", אמר רגב.

סייעה בהכנת הכתבה שני רומנו 103FM